Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

Kernenergie

Energie opwekking & zonnecellen
    2
    2
    14
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • V
      Victor_Oost
      voor het laatst aangepast door

Beste Heer/Mevrouw,

Ik ben Victor Oostingh en zit in VWO 5 van het Grotius college in Delft. Voor mijn Profielwerkstuk heb ik besloten om het te houden over kernenergie, en met name de haalbaarheid en betaalbaarheid, en zit er een nadruk op de economische aspect ervan. Echter zal deel van mijn onderzoek ook bestaat uit andere vormen van kernenergie, als Fusie, SMR, Thorium centrales en nog enkele. Omdat deze vormen van energie opwekking nog heel erg onder ontwikkeling zijn en mogelijk een deel kan uitmaken van ons toekomstige energienet, leek het mij ook verstandig om deze vormen mee te nemen. Ik wil hierbij graag onderzoeken wat voor toekomst ze hebben, hoe ze ten opzichte van elkaar te werk gaan, huidige innovatie, en wat het kost/wat er nodig is om deze vormen van kernenergie ook echt elektriciteit te gaan leveren. Ik wil hier graag verder op in, door met een geleerd persoon in gesprek te gaan. Als het blijkt niet mogelijk te zijn, zijn enige doorverwijzingen zeer behulpzaam.

Ik ben bereikbaar op: g201017@grotiuscollege.nl

Alvast hartelijk dank en met vriendelijke groet,
      Victor Oostingh

Liam van VugtL 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • Liam van VugtL
        Liam van Vugt @Victor_Oost
        voor het laatst aangepast door

Beste @Victor_Oost

Een erg interessant en actueel onderwerp heb je gekozen! Kernenergie lijkt voor velen de toekomst van van de energie industrie (ikzelf geloof daar ook in), echter zijn er natuurlijk technische en zeker economische aspecten die dat lastig kunnen maken. Ik zie dat je al wat onderzoek hebt gedaan naar andere soorten van kernenergie. Ik hoor graag welke vormen van kernenergie je allemaal al hebt gevonden en wilt bespreken in je PWS, dan kan ik zelf wat uitzoeken en daarna zouden we een gesprek kunnen plannen online of hier in Delft, laat maar weten wat en wanneer voor jou uitkomt!

Groetjes,
        Liam van Vugt

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • First post
          Last post
        Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors