Beste @Jart ,
Er gebeuren hier inderdaad wat interessante dingen waar ik niet zo snel een antwoord op heb. Ik ben voornamelijk benieuwd inderdaad waarom de condensator op 45V staat met een voeding van 25V, maar dat terzijde. Weten jullie zeker dat de relais goed is aangesloten, moeten de kabels niet in port 1 en 3 zitten? Zouden jullie het model van de relais kunnen doorsturen? Wat ook zou helpen is een schakeling tekenen, hier kan je zelf vaak veel makkelijker zien waar het fout gaat, daarmee zou ik ook een beter beeld van de situatie krijgen.
Het idee van de condensator is eigenlijk dat je 2 relais gebruikt, een tussen de voeding en de condensator en een tussen de condensator en de spoel. Dan zet je (met een arduino code) de eerste relais tussen de voeding en condensator net zo lang aan tot de condensator ongeveer vol is terwijl de andere uit staat, en vervolgens zet je de relais van de voeding uit en dan wanneer je wilt schieten zet je de relais tussen de condensator en spoel aan.
Aangezien ik maar 1 relais zie in jullie plaatjes zou ik hier eens naar kijken. En dus ook een schakeling tekenen!
Groetjes,
Liam