Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login
    1. Home
    2. Liam van Vugt
    • Profiel
    • Volgend 0
    • Volgers 0
    • Onderwerpen 0
    • Berichten 10
    • Beste 0
    • Controversial 0
    • Groepen 2

Liam van Vugt

@Liam van Vugt

Hoi! Mijn naam is Liam en ik ben 21 jaar. Ik kom uit Capelle aan den IJssel, in de buurt van Rotterdam. Sinds 2022 studeer ik Technische Natuurkunde hier in delft. Op de middelbare school spraken technische vakken zoals Natuur en scheikunde me altijd het meeste aan, en daardoor was de keuze voor Delft snel gemaakt. Als PWS heb ik zelf paracetamol gemaakt (lekker natuurkundig) en vond het een super leuk proces. Ik kijk er naar uit jullie te helpen met het PWS en met een natuurkunde vraag kunnen jullie altijd bij mij terecht!

0
    Reputatie
    2
    Bekeken
    10
    Volgers
    0
    Volgend
    Geregistreerd Laatste keer online gezien
    Locatie Delft Leeftijd 21

Liam van Vugt Ontvolgen Volgen
    PWS TU Delft Team PWS TU Delft admin

Meest recente berichten door Liam van Vugt

• RE: Piëzo-elektrisch effect

Beste @amber-081

Het piëzo-elektrisch effect is een super interessant effect met veel toepassingen, en het is ook zeker zelf te meten! De materialen die nodig zijn om het effect te meten zijn een multimeter en kabels of aligator clips voorbeeld. Hiermee zou je in theorie het effect moeten kunnen zien, om er ook echt energie uit te halen en op te slaan zou je nog iets zoals een condensator gebuiken. Hebben jullie een van deze materialen op school aanwezig?

Ik denk graag verder met jullie mee over materialen of hoofd/deelvragen formuleren!
      Groetjes,
      Liam van Vugt

geplaatst in Energie opwekking & zonnecellen
      Liam van VugtL
      Liam van Vugt
    • RE: Energie uit Ethanol.

Beste @Roel-vd-Sanden

Jullie hebben een interessant onderwerp gekozen! Ethanol kan zeker worden gebruikt als brandstof. De kern van jullie hoofdvraag, voor zover ik het begrijp, is de mate van energie die je uit ethanol kan halen. Dit is niet een hele specifieke vraag omdat ethanol zowel in verschillende vormen als brandstof kan worden gebruikt als dat er met verschillende processen energie uit de ethanol kan worden gehaald. Het is misschien makkelijker je af te vragen bijvoorbeeld hoeveel energie per kilogram ethanol je kan verkrijgen in een bepaald process.

Jullie hebben de vraag gesteld of een brandstofcel een goede manier is om energie uit ethanol te vergaren. Dit is een goede vraag. het is een idee om te zoeken op google (of chatGPT voor een meer oriënterend antwoord) of dit proces al wordt gebruikt ergens, en dit vervolgens te vergelijken met andere processen die energie uit ethanol halen om te bedenken of dit een goede manier is om energie uit ethanol te halen.

Dit zijn interessante vragen die zeker mogelijk zijn om te beantwoorden, ik denk graag verder met jullie mee!
      Groetjes,
      Liam van Vugt

Liam van VugtL
      Liam van Vugt
    • RE: Reserveren dode kamer

Beste @nanda-claessen

Het is inderdaad mogelijk om de dode kamer in te gaan voor je experiment. Ik heb je een prive bericht gestuurd met verdere informatie over hoe je de kamer kan reserveren. Succes verder!

Groetjes,
      Liam

geplaatst in Overige onderwerpen
      Liam van VugtL
      Liam van Vugt
    • RE: Kernenergie

Beste @Victor_Oost

Bedankt voor de reactie! ik heb je een prive bericht gestuurd voor het verder plannen van een datum.

Groetjes,
      Liam

Liam van VugtL
      Liam van Vugt
    • RE: Maken brandstofcel

Beste @pieter-094

Jullie hebben een erg actueel en interessant onderwerp gekozen! Volgens veel mensen is de waterstofmotor een goed alternatief voor de benzine/diesel motor. Met jullie hoofdvraag geven jullie aan dat jullie een modelmotor willen maken en daarmee iets willen aandrijven. Het maken van een elektromotor is zeker mogelijk.
      Als ik jullie bericht goed begrijp willen jullie deze motor aandrijven met een waterstof brandstofcel?
      Hebben jullie al een idee hoe een brandstofcel werkt? En hoe waterstof kan worden gebruikt om elektriciteit op te wekken met een waterstof-brandstofcel?
      Ik hoor graag waar jullie in het proces zijn en dan denk ik graag met jullie mee!

Groetjes,
      Liam

Liam van VugtL
      Liam van Vugt
    • RE: natrium accu

Beste @Jupe-van-Dijck

Dit is een erg interessant en actueel onderwerp. In theorie is het mogelijk om een natrium ion accu zelf te maken, dit is echter wel een erg lastig project omdat natrium heftig kan reageren met water in de lucht en omdat er redelijk 'exotische' stoffen voor nodig zijn om hem werkend te krijgen. Wat voor soort natrium accu hadden jullie in gedachte om te maken?
      Ik hoor graag of jullie hier al ideeën over hebben.

Groeten,
      Liam van Vugt

geplaatst in Brandstoffen & biobrandstoffen
      Liam van VugtL
      Liam van Vugt
    • RE: Reserveren dode kamer

Beste @nanda-claessen

Een erg interessant onderwerp heb je gekozen! Er is hier inderdaad een dode kamer waar bijna al het geluid wordt opgenomen in de muren. Ik zal de beheerder van de dode kamer een mailtje sturen om te kijken of er een mogelijkheid is hier naar binnen te gaan. Ik laat het weten wanneer ik een antwoord krijg!

Groeten,
      Liam van Vugt

geplaatst in Overige onderwerpen
      Liam van VugtL
      Liam van Vugt

Beste @Victor_Oost

Je hoofd en deelvragen zien er goed uit! Er valt veel informatie te vinden over wat jij wilt onderzoeken. Ik stel voor om binnenkort een gesprek in te plannen zodat we hier verder over kunnen praten en je vragen kan stellen. Dit zou online, of hier fysiek in delft kunnen, laat me vooral weten wat jou beter uitkomt! Welke datum zou jou het beste schikken?

Groetjes
      Liam

Liam van VugtL
      Liam van Vugt

Beste @Victor_Oost

Een erg interessant en actueel onderwerp heb je gekozen! Kernenergie lijkt voor velen de toekomst van van de energie industrie (ikzelf geloof daar ook in), echter zijn er natuurlijk technische en zeker economische aspecten die dat lastig kunnen maken. Ik zie dat je al wat onderzoek hebt gedaan naar andere soorten van kernenergie. Ik hoor graag welke vormen van kernenergie je allemaal al hebt gevonden en wilt bespreken in je PWS, dan kan ik zelf wat uitzoeken en daarna zouden we een gesprek kunnen plannen online of hier in Delft, laat maar weten wat en wanneer voor jou uitkomt!

Groetjes,
      Liam van Vugt

Liam van VugtL
      Liam van Vugt
    • RE: Hulp bij profielwerkstuk: vliegwiel

Hoi @CariceF,

Wat een leuk onderwerp hebben jullie gekozen! Het opslaan van energie is natuurlijk van groot belang in de huidige energietransitie, en nadenken over manieren om die energie mechanisch op te slaan is erg interessant. Hoe ver zijn jullie al met de theorie van een vliegwiel? Ik hoor graag wat jullie zelf in gedachten hadden voor een ontwerp en dan kan ik verder meedenken met jullie!

Groeten, Liam

geplaatst in Machines
      Liam van VugtL
      Liam van Vugt