PWS aerodynamica in de wielersport
-
@Peer-0 De schroef moet niet meer dan 1.5 cm uitsteken. Je kan in het model achteraf een gat erin boren. Zorg wel dat je hem niet te groot boort anders houdt die niet goed vast. ik hoor snel weer wat!
Karel
-
@KarelJacobs We hebben op GrabCad een model gevonden, namelijk helimats helios |A Cycling Helmet Including MIPS alternative technology. Voor ons PWS zouden wij daar dan een aanpassing op willen modelleren. Daarvoor hebben we een programma nodig, maar het eerder genoemde solidworks ligt niet echt binnen budget. Zou u een programma hebben dat geschikt is om het GrabCad model te gebruiken en aan te passen en dat deze daarna ook voor het printen geschikt is?
We hopen spoedig weer van u te horen,
Groetjes Peer en Thomas van het SGA
-
@Peer Goed dat jullie een model hebben kunnen vinden. Wij krijgen solidworks altijd binnen ons pakket op de TU maar zie inderdaad dat het ontzettend duur is om als particulier aan te schaffen. https://www.reddit.com/r/3Dprinting/comments/mj91fl/whats_a_good_cheap_3d_modeling_software/
op deze reddit pagina staat een aantal software programma's. Ik heb ze zelf niet gecheckt maar de meeste zullen gratis zijn en prima werken!
Laat maar weten als je verdere vragen hebt!
Met vriendelijke groet
Karel Jacobs
-
Beste Karel Jacobs,
onze aanpassing aan de helm nadert bijna een eindpunt. We moeten nog een paar laatste dingen doen, en dan is die klaar. Het leek ons handig om alvast te kijken naar een datum waarop wij zouden kunnen afspreken om de tests te doen. Ons inlevermoment komt namelijk ook al in zicht. Hopelijk is er binnenkort tijd om deze tests te kunnen laten plaatsvinden. Voor ons zou volgende week handig uitkomen, zodat we nog genoeg tijd om te evalueren hebben. Het moment is natuurlijk afhankelijk van wat u uitkomt.Hopelijk horen we snel van u,
Groetjes Peer en Thomas van het SGA
-
Beste Peer,
Fijn dat het een goede voortgang boekt! Ik zou de volgende data kunnen, laat maar weten welke het beste uitkomt voor jullie!- Vrijdag 13 december 14:00
- Maandag 16 december om 14:00
- Dinsdag 17 december om 9:00
- Donderdag 19 december om 14:00
Ik hoor het graag snel!
Karel Jacobs
-
@KarelJacobs bedankt voor de snelle reactie, sorry voor het wat late antwoord.
Maandag 16 december om 14:00 zou voor ons zeker uitkomen. We zijn nog nog met een paar dingetjes bezig en we zullen het laten weten wanneer we klaar zijn.
Groetjes Peer en Thomas van het SGA -
@Peer Top helemaal goed!
-
Beste @KarelJacobs,
de helm en de aangepaste helm zijn af. Als het goed is zijn de afmetingen correct, waardoor deze wel in de windtunnel past. Nu vroegen we ons af waar naar toe we de bestanden konden exporteren, zodat deze geprint kunnen worden. We hebben het origineel, en twee aangepaste helmen. Tot morgen dan,
Groetjes Peer en Thomas van het SGA -
@Peer Dag jongens,
Het lukt niet om op zulke korte termijn de modellen te kunnen 3D printen. Ik dacht dat jullie zelf een 3D printer op school zouden hebben en daarmee de modellen al geprint zouden hebben. Ik kan wel de modellen voor jullie printen maar dan zal het testen moeten verplaatst worden naar een andere dag. Dit zal dan waarschijnlijk pas na de kerst zijn.
Voor nu kunnen jullie in elk geval wel de bestanden mailen naar k.c.jacobs@student.tudelft.nl
Ik hoor graag bevestiging of jullie morgen afwezig zijn. Het heeft namelijk niet heel veel waarde om langs te komen als de modellen nog niet geprint zijn. Ik zal mijn best doen om de bestanden zsm te printen zodat jullie langs kunnen komen.Karel
-
Beste @KarelJacobs,
we hadden u eerder moeten berichten, sorry daarvoor. Morgen zijn we nog wel van plan te komen. We zijn van plan veranderd, gaan nu voor een kleien model. Vroegen ons nog wel af voor de schroef. Bedoelt u namelijk een schroef of bout? Dan kunnen we deze er namelijk gelijk inzetten. Graag een spoedig antwoord en tot morgen,Groetjes Peer en Thomas van het SGA
-
We hebben nu ook naast het kleien model een houten model. Vroegen ons af waar wij precies naartoe moeten.
-
@Peer-0 Hi,
Je moet op het science centre van TU Delft zijn. Dit is van der burghweg 1, Delft