Algemene pws vraag m.b.t. windtunnel
-
Beste lezer,
Al een aantal jaar ben ik begeleider van profielwerkstukken op een middelbare school. Nu krijgen wij vaak aanvragen binnen van leerlingen die te maken met bijv. 'aerodynamica', een vliegtuigvleugel ontwerpen of invloed van een wingtip op de liftkracht.
Ik zie op deze website dat er al best wat mogelijkheden zijn bij jullie. Wij hebben al dergelijke practica proberen op te zetten met de materialen in ons practicumlokaal, maar de uiteindelijke uitkomst valt helaas vaak tegen. Vandaar dat ik graag zou willen weten wat de mogelijkheden zoal zijn. Dan weet ik ook waar ik leerlingen beter kan heen sturen qua onderwerp en hoe ik ze het beste in contact zou kunnen brengen met jullie.
Tevens vind ik het zelf ook erg interessant. Ik ben ook een oud L&R-student van de TU Delft geweest. Ik zou daarom graag in contact met jullie komen. Als dat bij jullie op locatie zou kunnen, heel fijn!
Ik hoor graag hoe verder.
Met vriendelijke groet,
Bas Fremdt -
Beste Bas,
Het practicum dat wij gebruiken is een vrij gecompliceerd programma met een zelf gebouwde windtunnel. Het programma dat de metingen uitvoert is geprogrammeerd door een Elektrotechniekstudent. Om dus zelf een practicum op te zetten, zal lastig zijn en het is dus ook begrijpelijk dat de uitkomst tegenviel.
Leerlingen kunnen echter wel vaak bij ons langs om metingen met de windtunnel te doen. Dit kan op verschillende manieren:
-
De leerlingen willen de volledige workshop volgen, waarin een uitgebreide uitleg over de windtunnel, Liftkracht en weerstandskracht gegeven wordt. Hierna worden er testen gedaan met 2 verschillende vleugelprofielen in de windtunnel (1 assymetrisch vleugelprofiel en 1 symmetrisch vleugelprofiel).
Zij kunnen zich dan aanmelden via forum.pwstudelft.nl -> workshops -> vleugelprofielen
Ook kunnen zij in contact komen via ditzelfde forum waar u een bericht in heeft geplaatst. -