@Peer-0 Hi,
Je moet op het science centre van TU Delft zijn. Dit is van der burghweg 1, Delft
@Peer-0 Hi,
Je moet op het science centre van TU Delft zijn. Dit is van der burghweg 1, Delft
@Peer Dag jongens,
Het lukt niet om op zulke korte termijn de modellen te kunnen 3D printen. Ik dacht dat jullie zelf een 3D printer op school zouden hebben en daarmee de modellen al geprint zouden hebben. Ik kan wel de modellen voor jullie printen maar dan zal het testen moeten verplaatst worden naar een andere dag. Dit zal dan waarschijnlijk pas na de kerst zijn.
Voor nu kunnen jullie in elk geval wel de bestanden mailen naar k.c.jacobs@student.tudelft.nl
Ik hoor graag bevestiging of jullie morgen afwezig zijn. Het heeft namelijk niet heel veel waarde om langs te komen als de modellen nog niet geprint zijn. Ik zal mijn best doen om de bestanden zsm te printen zodat jullie langs kunnen komen.
Karel
Beste Bas,
Het practicum dat wij gebruiken is een vrij gecompliceerd programma met een zelf gebouwde windtunnel. Het programma dat de metingen uitvoert is geprogrammeerd door een Elektrotechniekstudent. Om dus zelf een practicum op te zetten, zal lastig zijn en het is dus ook begrijpelijk dat de uitkomst tegenviel.
Leerlingen kunnen echter wel vaak bij ons langs om metingen met de windtunnel te doen. Dit kan op verschillende manieren:
De leerlingen willen de volledige workshop volgen, waarin een uitgebreide uitleg over de windtunnel, Liftkracht en weerstandskracht gegeven wordt. Hierna worden er testen gedaan met 2 verschillende vleugelprofielen in de windtunnel (1 assymetrisch vleugelprofiel en 1 symmetrisch vleugelprofiel).
Zij kunnen zich dan aanmelden via forum.pwstudelft.nl -> workshops -> vleugelprofielen
Ook kunnen zij in contact komen via ditzelfde forum waar u een bericht in heeft geplaatst.
De leerlingen willen een zelf gemodelleerd voorwerp testen. Het handigste is dan om in contact met ons te komen via ditzelfde forum. Hier wordt het snelste gereageerd en kunnen korte vragen gesteld worden over hun 3D print of ander model. Op dit forum kunnen leerlingen ook terecht voor kortere vragen als ze niet per se langs hoeven te komen.
Als laatste bieden wij ook een PWS Start workshop aan. Dit is een workshop vanuit ons team waarin interactief leerlingen erachter kunnen komen hoe je begint aan een PWS (kiezen van een onderwerp, goede hoofdvragen en goede deelvragen bedenken). Deze is in principe niet puur voor technische leerlingen, maar heeft een kleine focus op technische onderwerpen. Deze workshop kan gegeven worden voor een volledige klas dus misschien is dit een interessant voor u om als PWS begeleider naar te kijken. Je kunt voor de PWS start workshop het contactformulier invullen.
Om in contact te komen om langs te gaan als docent raad ik aan het contactformulier in te vullen op deze site.
Ik hoop dat ik je hiermee genoeg informatie heb gegeven. Bij verdere vragen hoor ik het graag!
Met vriendelijke groet,
Karel Jacobs
PWS TU Delft
@Cybertime93 Hallo,
Als er op kleine schaal gekeken wordt naar een vleugel, is het oppervlakte waar de luchtstroom doorheen moet kleiner aan de bovenkant dan aan de onderkant doordat de vleugel meer vervormd is aan de bovenkant. Dit is te vergelijken met een trechter waarin water stroomt. Dit stroom sneller door de smallere secties van de trechter doordat het oppervlakte waar het water doorheen stroomt kleiner is.
De wet van Bernoulli laat dan zien dat voor een hoge snelheid, lage druk geld en voor een lage snelheid hoge druk geldt. Er onstaat dus een drukverschil, en hoge druk wil altijd naar lage druk dus zal er een kracht ontstaan op de vleugel. Dit is de liftkracht.
Dit was een enorm beknopte samenvatting van hoe de lift werkt. Hieronder vind je de uitgebreidere uitleg met formules etc.
Bij verdere vragen hoor ik het graag!
Karel
Hi,
Fijn om te horen dat het al lukt met de grafieken! Ik heb de slides naar jouw email gemaild!
Karel
@Hannah-0 Hi Hannah en Milan,
Mooizo! Jullie kunnen om 14u melden op het science centre van de TU Delft (van der burghweg 1, Delft), en dan kom ik jullie daar ophalen!
Karel
Beste Peer,
Fijn dat het een goede voortgang boekt! Ik zou de volgende data kunnen, laat maar weten welke het beste uitkomt voor jullie!
Ik hoor het graag snel!
Karel Jacobs
@Hannah-0 Hallo,
Zouden jullie 13 december om 14u lang kunnen komen? De week erna zou donderdag 19 of vrijdag 20 december ook kunnen om 14:00
Ik hoor graag wat jullie het beste schikt!
Karel
@mellebernhard Hoi,
Ik heb een aantal andere datasets naar je gemaild!