RC vliegtuigje op zonne-energie
-
Hoi Wieger, Gijs, Tommy, en Marco,
Hebben jullie ook een foto van de ingangen van jullie zonnecel? Dan heb ik wat meer informatie dit voor jullie uit te zoeken. Ik hoor het graag!
Groeten Coco
-
Beste Coco,
Nu zijn deze zonnecellen flinterdun, en breken deze snel ook al op de afbeelding te zien. Er zitten verder dus ook geen aansluitingen aan maar moeten aan elkaar gesoldeerd worden waarschijnlijk. Het enige op de zonnecellen zijn die 3 witte strepen die aan de bovenkant en onderkant zitten.
Wij vroegen ons daarom ook af hoe we dit precies moeten doen om ze in serie aan onze stroomkring te kunnen toevoegen.Met vriendelijke groeten,
Wieger, Gijs, Tommy en Marco
-
Ik ben voor jullie op zoek, maar heb niet genoeg informatie. Hoe komen jullie aan jullie zonnecellen, weten jullie het type/materiaal?
-
Hallo Coco,
Wij zijn erachter gekomen dat we waarschijnlijk de verkeerde zonne-cellen hebben besteld. Onze vraag was nu dan ook of u ons zou kunnen helpen bij het vinden van geschikte zonnecellen voor het maken van een rc plane op zonne-energie? En hoe wij deze aan onze stroomkring zouden kunnen toevoegen?
Met vriendelijke groeten,
Wieger, Gijs, Tommy en Marco
-
Hai jongens,
is deze zonnecel misschien een goede? deze heeft de aansluitingen al, wat het een stuk makkelijker maakt!
Ik heb ook een site gevonden die zonnecellen verkoopt die meer lijkt op jullie type zonnecel, waar ze veel uitleg geven. Hier lees je dat het belangrijk is te weten wat voor voltage en amperage de batterij van je vliegtuigje nodig heeft. Zo kan je dan de juiste zonnecellen kiezen voor jullie vliegtuig.
Ik hoor het graag als jullie meer vragen hebben!
-
Hallo Coco,
bedankt voor de suggesties voor zonnecellen, alleen nu is het enige nadeel van de 1e zonnecel dat deze niet flexibel is. In de 2e link van 'site' zouden zonnecellen zijn die meer op onze zonnecellen zouden lijken alleen nu kunnen wij deze link niet openen. Dezen zouden dan wel flexibel zijn?
Onze tweede vraag daarna zou nog zijn hoe we deze zonnecellen goed op elkaar kunnen aansluiten en in onze stroomkring kunnen toevoegen?
Mvg,
Wieger, Gijs, Tommy & Marco
-
-
Heel erg bedankt de links werken nu!
Ook zijn al onze verdere onderdelen binnen gekomen en hebben we kunnen laten werken. Het enige waar we nu nog mee zitten zijn de zonnepanelen.
Wij vroegen ons nog af hoe je deze zonnecellen aan elkaar en aan de stroomkring moeten verbinden?
Ook moeten de zonnecellen een flexibel zijn. -
Hebben jullie nog steeds dezelfde zonnecellen als hierboven op de foto's?
-
Coco Polderman
Ja we hebben nog steeds dezelfde zonnecellen als in bijlage 1 bijgevoegd -
Ik denk dat het met de zonnecellen die jullie hebben niet gaat lukken om flexibele zonnecellen te hebben, omdat ze snel lijken te breken. Zouden jullie misschien een keer langs kunnen komen om samen te kijken naar de toepassing van jullie zonnecellen, want ik vind het via foto's erg moeilijk te zien wat jullie hebben! en hadden jullie nog gekeken naar de optie zonnecellen te kopen die makkelijker te installeren zijn zoals die uit mijn links?