PWS Voorvleugel F1
-
@Timo-de-Leeuw
Ik ga kijken of het lukt ergens deze week -
Hoi Timo,
Excuses voor de late reactie, ik heb het werk overgenomen van Wick en er heeft even wat tijd tussen gezeten. Ik heb het document van de voorvleugel, en ik zal kijken of het volgende week lukt om hem te 3d printen. Zodra die goed is geprint zal ik een mailtje sturen naar je mailadres voor een afspraak om de tests te doen.
mvg,
Karel Jacobs@Timo-de-Leeuw -
-
Hoi @KarelJacobs
We wilde even vragen of het al was gelukt met het printen. We hebben een deadline aanstaande en we moeten daarvoor weten wanneer we ongeveer kunnen gaan testen.
Alvast bedankt!
Gr Timo en Lars
-
Hoi, @Timo-de-Leeuw
Ik heb hem van het weekend geprobeerd te printen en toen is die mislukt, omdat er toch een aantal hele smalle onderdelen zijn. Ik heb hem daarna weer geprint en die ga ik morgen checken. Wanneer ik hem heb opgehaald laat ik het weten.
Mvg
Karel Jacobs
-
@KarelJacobs
Top Bedankt! -
Hoi @Timo-de-Leeuw,
De voorvleugel print is opnieuw mislukt omdat die echt teveel detail heeft. Je zou eventueel nog kunnen zoeken naar een minder gedetailleerde voorvleugel op grabcad als dat nog zin heeft. Vooral de aantal verschillende planes in de voorvleugel. Laat maar weten als jullie nog iets anders hebben gevonden dan kan ik checken of die minder gedetailleerd is en of dat gaat lukken.
mvg Karel
-
Hoi @KarelJacobs
In ieder geval bedankt voor het proberen, wij gaan op zoek naar een andere.
mvg Timo en Lars
-
Hoi @KarelJacobs
Zou je voor ons kunnen kijken of je deze uit kan printen: https://grabcad.com/library/mclaren-mp4-4-front-wing-1
Mocht dit nu niet lukken, is het dan alsnog mogelijk om te gaan testen met een simpel houten vleugeltje die jullie misschien nog ergens hebben liggen. Dan hebben we in ieder geval iets van testen die we kunnen gebruiken voor ons onderzoek.Alvast bedankt!
mvg,
Timo en Lars -
Hoi @Timo-de-Leeuw,
Ook deze ziet er te gedetailleerd uit voor het printen aangezien de afmetingen van de testsectie heel klein zijn. Zelf hebben wij eigenlijk alleen maar vleugelprofielen en geen auto onderdelen om te testen. Ik ga morgen nog voor een ander groepje een achtervleugel proberen te printen en als dat lukt kunnen jullie die eventueel gebruiken, maar ook die is nog vrij gedetailleerd dus ik weet niet of dat gaar lukken. Je kan eventueel kijken of je zelf iets uit hout kan schuren of maken met piepschuim om te testen en die kan je dan goed maken voor de windtunnel. Jullie hebben de bestanden van de windtunnel al zie ik dus daar staan de afmetingen van de testsectie in. Ik hoop dat dit iets zal helpen.
Mvg Karel
-
Hoi @KarelJacobs
Sorry dat we iets later reageren, we waren bezig met herkansingen. We hebben even overlegd met onze begeleider en ons lijkt het inderdaad het slimste of zelf iets van een vleugel te maken en die dan bij jullie testen.
Is het misschien mogelijk om een afspraak te maken over ongeveer 2 weken, dan zorgen wij dat onze vleugel klaar is. Het PWS moet namelijk ingeleverd worden over iets minder dan 4 weken en dat geeft ons net nog even wat tijd om alles goed uit te werken.We horen het graag!
Mvg Timo en Lars
-
Hoi @Timo-de-Leeuw,
Dat is helemaal goed, de windtunnel zelf is op dit moment in onderhoud, maar ik neem aan dat die over 2 weken weer gemaakt is. Laten we alvast een afspraak maken op maandag 11 december als dat voor jullie uitkomt. Ik zou zowel in de middag als in de avond kunnen vertel maar wat voor jullie uitkomt!
Mvg Karel -
Hoi @KarelJacobs
11 december in de middag zou helemaal top zijn.
Hoe laat moeten we ongeveer aanwezig zijn?Mvg Timo en Lars
-
Hallo @Timo-de-Leeuw
Als je er rond 14:00 bent is het helemaal prima! Ik zal wel laten weten wanneer de windtunnel goed is, maar het ziet er nog niet heel veelbelovend uit. Ik raad jullie daarom vooral aan om andere partijen te contacteren, denk aan universiteiten van Twente of Eindhoven. Ook zou je contact kunnen leggen met vliegtuigbedrijven, alles om er voor te zorgen dat je daadwerkelijk een windtunnel hebt. Hier zitten we namelijk met een software probleem waardoor er niets gemeten kan worden. Houd 11 december in de middag in ieder geval vrij, dan geef ik aan wanneer ik meer zekerheid heb.
mvg Karel
-
Hallo @KarelJacobs
Is er al een beetje positief nieuws wat betreft de windtunnel?
Dan weten we een beetje wat we kunnen verwachten.Alvast bedankt!
Gr Timo
-
Hallo Timo,
De windtunnel is nog steeds buiten gebruik en kan dit weekend ook niet gemaakt worden, hierdoor zal de workshop helaas niet door kunnen gaan excuus.
Mvg Karel
-
Hoi @KarelJacobs
Erg jammer maar er valt helaas niets aan te doen.
In ieder geval heel erg bedankt voor de tijd en moeite!Mvg Timo en Lars