Pws Aerodynamica en sport
-
Voor ons PWS onderzoeken we de relatie tussen sportprestaties en aërodynamica.
We zouden hiervoor heel graag gebruik maken van een windtunnel. Is dit mogelijk ?
Daarnaast zullen we wat hulp nodig hebben bij het interpreteren van de resultaten.
We hebben als sporten wielrennen, skiën en formule 1. -
@stan
Hi,Jullie zouden zeker gebruik kunnen maken van de windtunnel bij ons. Deze meet automatisch de windsnelheid, en de weerstandskracht. Hierin zou je het kwadratisch verband tussen weerstandskracht en windsnelheid kunnen laten zien.
Voor formule 1 hebben wij 2 achtervleugels; eent met DRS en een zonder DRS. De liftkracht wordt ook gemeten dus daarmee zou je de downforce en weerstand kunnen vergelijken.Voor het wielrennen en skien zou je wel zelf een model moeten maken door de 3D printen, uit hout te vormen, of het op een andere zelf bedachte manier te doen. Wanneer jullie dit willen doen zal ik de documenten van de bouwhandleiding voor modellen sturen. Daarin staat het formaat van de windtunnel en alle andere extra benodigdheden.
Laar maar weten of jullie dit document willen en ik hoor het graag snel!
Met vriendelijke groet,
Karel Jacobs
-
@KarelJacobs
Beste Karel Jacobs,
Super fijn, we zouden er graag gebruik van maken wanneer zou dat kunnen? En zou u de documenten op kunnen sturen we hebben zelf een 3D printer.
Met vriendelijke groeten,
Stan -
@stan
Hi Stan ,
Mooi dat jullie zelf een 3D printer hebben! Ik stel voor dat jullie weer contact met mij opnemen wanneer de modellen klaar zijn aangezien daar vaak best wat tijd over gaat. Daarnaast kan ik vaak op korte termijn wel ruimte maken om wat tests uit te voeren! De bouwhandleidingen kun je in dit bericht vinden! Let er op dat je dus een lange schroef hebt met dun schroefdraad en die met een lijmpistool of epoxy goed vast maakt!
Succes en laat het gauw weten wanneer de modellen helemaal af zijn!
mvg Karel
-
@KarelJacobs
De modellen zijn al af. Zouden we zo snel mogelijk een afspraak kunnen maken. Eigenlijk zouden we het liefst deze week nog kunnen meten omdat we anders heel krap uit komen met het verwerken van de data.
Met vriendelijke groeten,
Stan