pws aerodynamica wielrennen met windtunnel
-
Beste,
Wij zijn Karsten en Lisa en wij zijn op zoek naar een begeleider voor ons PWS. Ons onderwerp gaat over de invloed van aerodynamica op sportprestaties van wielrenners. Onze hoofdvraag is dan ook: 'wat is de invloed van aerodynamica op de sportprestaties van wielrenners?'. Voor ons praktisch onderzoek kunnen wij echter wat hulp gebruiken. We willen aan de hand van een luchttunnel de luchtweerstand van een wielrenner meten om het effect van aerodynamica te kunnen bewijzen. Wij vragen ons af of dat mogelijk is en te meten is. Moet de wielrenner en het frontale oppervlak op schaal zijn of is de windtunnel groot genoeg om het zelf uit te voeren en gaat dit dan in zijn werk?
Alvast heel erg bedankt!
Met vriendelijke groet, Karsten en Lisa -
Hoi @lisakock31 ,
De windtunnel is niet heel groot dus het experiment zal helaas ook op schaal moeten. Testen worden over het al gemeen altijd op schaal gedaan omdat het ontzettend ingewikkeld en ongelofelijk duur is om een windtunnel te bouwen waarvan de testsectie 1m^3 is laat staan dat er een persoon in past. de afmetingen van de test sectie zal ik in dit bericht als bijlage toevoegen, dan krijg je meteen een idee hoe je je gewenste object kan testen.Ik wil jullie wel graag helpen bij je onderzoek en stel voor om een videogesprek in te plannen. Zouden jullie 17 september om 13:00 kunnen?
Groeten,
Wick -
wick Goelst bedankt voor je reactie! We zijn blij dat je ons wilt helpen met ons onderzoek. Helaas hebben wij dan allebei les tot laat in de middag. Zou je toevallig wel18 september om 14:30 kunnen? groetjes, Karsten en Lisa
-
Hoi @lisakock31 ,
Ik zet hem erin!Wick Goelst heeft u uitgenodigd voor een geplande Zoom-vergadering.
Onderwerp: Zoom meeting invitation - Zoom-vergadering van Wick Goelst
Tijd: 18 sep. 2024 02:30 p.m. Amsterdam, Berlijn, Rome, Stockholm, WenenDeelnemen Zoom Vergadering
https://tudelft.zoom.us/j/92072023510?pwd=tatz74v0Jlz5lTgP6qxN6OcvdXAPBE.1Vergadering-ID: 920 7202 3510
Wachtwoord: 024220
Mobiel met één tik
+12532158782,,92072023510# Verenigde Staten (Tacoma)
+13017158592,,92072023510# Verenigde Staten (Washington DC)
Bellen op basis van uw locatie
• +1 253 215 8782 Verenigde Staten (Tacoma)
• +1 301 715 8592 Verenigde Staten (Washington DC)
• +1 305 224 1968 Verenigde Staten
• +1 309 205 3325 Verenigde Staten
• +1 312 626 6799 Verenigde Staten (Chicago)
• +1 346 248 7799 Verenigde Staten (Houston)
• +1 360 209 5623 Verenigde Staten
• +1 386 347 5053 Verenigde Staten
• +1 507 473 4847 Verenigde Staten
• +1 564 217 2000 Verenigde Staten
• +1 646 558 8656 Verenigde Staten (New York)
• +1 646 931 3860 Verenigde Staten
• +1 669 444 9171 Verenigde Staten
• +1 669 900 9128 Verenigde Staten (San Jose)
• +1 689 278 1000 Verenigde Staten
• +1 719 359 4580 Verenigde Staten
• +1 253 205 0468 Verenigde StatenVergadering-ID: 920 7202 3510
Zoek uw lokale telefoonnummer: https://tudelft.zoom.us/u/ab0bqoRBj1
-
wick Goelst
Wij hebben contact gehad met onze pws begeleider. Hij was ermee akkoord om het met een vleugel van een vliegtuig te meten in plaats van een persoon op schaal. Nu moeten wij de aanpak van ons veldwerk uitschrijven, dus ik vroeg me af met welk voorwerp jou het het handigste leek om aan te tonen dat de houding van de wielrenner invloed heeft op de luchtweerstand en dus de aerodynamica. Misschien is het ook vast handig om een datum in te plannen voor wanneer wij naar de TU-delft komen, maar ik weet wat jij zelf het handigste vindt. groetjes, Lisa en Karsten