Eigen windtunnel maken
-
Hallo, wij zijn Daan en Floris van het gerrit van der veen college. wij zitten momenteel in 6 vwo en zijn druk bezig met ons PWS. Nu gaan wij onze eigen windtunnel maken, waar wij accuraat de luchtweerstand op verschillende objecten willen meten. Wij moeten onze resultaten kunnen vergelijken om te kunnen concluderen of onze windtunnel accuraat genoeg is. Ons idee is om onze eigen objecten ook in jullie windtunnel te gaan testen om zo een vergelijking te maken. Ook leren wij zo meer over de techniek die schuilt achter een windtunnel. Dit zal de validiteit van ons onderzoek enorm vergroten. wij hopen op een positief antwoord.
Alvast bedankt!m.v.g.
Daan en Floris
-
Hallo Daan en Floris,
Leuk plan en goed idee! Helaas is de windtunnel die wij tot beschikking hebben op dit moment niet beschikbaar aangezien de software mankementen heeft. Hierdoor kan jullie windtunnel niet vergeleken worden met die van ons om te ijken. Wel zouden we een videogesprek kunnen inplannen om de techniek erachter te bespreken, en dan zouden we dit weekend een online meeting kunnen hebben. Laat maar weten of dit voor jullie goed uitkomt.
Mvg Karel
-
Hallo Karel,
Sorry voor de late reactie. Wij zouden nog steeds graag deze kans willen nemen.
Is een meeting deze week nog mogelijk?
Alvast bedankt.M.v.g. Daan en Floris
-
@Florisdl Hallo floris,
Dit is zeker mogelijk, ik kan het weekend van 16,17 december weer een gesprek online houden. De tijden maken niet uit dus geef maar aan wat goed voor jullie uitkomt! Zou je voor die tijd nog de vragen kunnen sturen die je van plan bent te stellen, dan kan ik ze alvast voorbereiden en daarmee het beste antwoord geven! Ik hoor t wel
Mvg Karel Jacobs
-
hallo Karel,
16 december om 14:00 werkt voor ons. Vragen waar wij antwoord op willen zijn:- Is het noodzakelijk om een roosterstructuur voor de intake van de windtunnel te plaatsen?
- Zo ja, is dan bijvoorbeeld een honingraatstructuur het best?
- Hoe kan je het best de weerstandskracht, dus denk aan wat voor sensoren en hoe je ze plaatst in de tunnel?
- Hoe zorg je ervoor dat er geen grote verstoringen ontstaan in de luchtstroom, als je met een kleine tunnel werkt? (20cm bij 20cm testsectie)
-Eventueel nog wat dan de optimale verhoudingen zijn voor de grote van de verschillende onderdelen van onze tunnel (contractietunnel, testsectie, diffuser), wij hebben nu een ontwerp gemaakt alleen misschien is er nog iets aan te verbeteren. - Misschien nog uitleg over het reynolds getal en of dit relevant is voor ons onderzoek?
Alvast bedankt!
m.v.g. Floris en Daan
-
@Daan_Banaan Top dankjewel dan spreek ik jullie zaterdag
-
@KarelJacobs er is helaas wat tussen gekomen op zaterdag waardoor ik niet kan. Is zondag rond 13 nog mogelijk?
Sorry voor het ongemak.Alvast bedankt!
-
-
@KarelJacobs Top, via waar wordt de link voor het gesprek gestuurd?
-
@Florisdl Hi Floris,
Ik zal zo de link via hier sturen, het gaat wel een half uurtje later beginnen als je het niet erg vindt!
Zie je zo!
Karel -
@KarelJacobs geen probleem
-
@Florisdl https://us04web.zoom.us/j/73139342389?pwd=FNc67Qyx8XaAMppSvbmbfS9f80LvPa.1 Dit is de link voor zometeen
-
Onze deadline is verplaatst naar 5 februari, dus als er in die tijd nog een mogelijkheid is om te testen zouden we het erg op prijs stellen om daarvan op de hoogte te worden gehouden.
Alvast bedankt! -
@Florisdl Goed om te horen, ik zal kijken wanneer de windtunnel weer volledig functioneert en zal tegen die tijd een datum kunnen inplannen!