PWS concentratie Nicotine in een vape en sigaret.
-
Beste TU Delft,
Ik heb een vraag over het kunnen bepalen van de concentratie Nicotine in een vape en sigaret doormiddel van een practicum.
Hoofdvraag:
Wat is het verschil in concentratie nicotine in een vape en sigaret?Deelvragen :
Waar bestaat nicotine uit?
Hoe kan ik de concentratie nicotine meten?
Wat is de concentratie nicotine in een vape?
Wat is de concentratie nicotine in een sigaret?
Wat is de conclusie uit de practicum?Zo weet ik wel hoe je theoretisch gezien je de concentratie kunt berekenen van een stof in een oplossing, maar dat is altijd anders in het praktijk. Ik heb zelf niks kunnen vinden of bedenken om de concentratie te kunnen berekenen doormiddel van een practicum.
Heeft u hier eventueel wel een idee voor?Mvg,
Zeinab -
Beste @zeinab
Ik verwijs deze vraag even door aan mijn scheikunde collega @lisamelman
Ik ben namelijk alleen bekend met het aantonen van nicotine in bloed en urine.
Misschien heeft zij een beter idee voor de preconsumptie aantoning. -
Beste @zeinab,
In dit onderzoek van het RIVM onderzoeken ze verschillende methoden om nicotine in lucht-samples te meten. Wellicht kan je hier inspiratie uit halen.
Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust!
Groetjes,
Lisa
-
@lisamelman dank u wel voor uw hulp, maar ik heb nog wel een verzoek. ik zou graag een practicum willen uitvoeren en mijn eigen resultaten verwerken in mijn pws. Zo heb ik het document globaal gelezen en zijn er verschillende apparatuur die ik zou kunnen gebruiken. Zou het misschien mogelijk kunnen zijn om mijn practicum uit te kunnen voeren bij het tudelft ?
mvg,
Zeinab -
Beste @zeinab,
Dat ligt aan welke dingen je nodig hebt en of wij capaciteit daarvoor hebben. Als je een duidelijk plan hebt met welk experiment je uit wil voeren en wat je daarvoor nodig hebt, kan ik voor je kijken of je eventueel bij ons terecht kan.
Groet,
Lisa
-
@lisamelman Ik heb een lijstje gemaakt van de experimenten die mijn voorkeur hebben en die ik uiteindelijk wil uitvoeren.
-
GC-liner de reden hiervoor is dat ik de methode die er wordt gebruikt soort van begrijp en het ongeveer tussen de 5-30 uur duurt om het uit te voeren. Dat zou realistisch zijn om in 1 dag te kunnen uitvoeren op het TU Delft.
-
E-nose de reden hiervoor is dat de gegevens gelijk digitaal te krijgen zijn, maar dit experiment duurt wel 8 dagen en dat zou misschien een nadeel kunnen zijn.
-
3M- badge/Radiello dit duurt ook lang, maar ik begrijp deze methode meer dan andere experimenten zoals de SPME pen en Canister.
Wat ik bij elk experiment nodig zou moeten hebben is een sigaret en een vape.
mvg, Zeinab
-
-
@zeinab excuses het is bij 1. GC liner 5-30 minuten niet uur.
-
Ha @zeinab,
Helaas hebben wij die apparaten niet tot onze beschikking. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust!
Groet,
Lisa