PWS voedselallergieën
-
Hoi,
Ik doe mijn pws over de invloed van voedselallergieën op het menselijk lichaam. Ik moet nu eerst een praktisch onderzoek doen.
Ik zou dan graag de allergenen in bepaalde voedingsmiddelen willen gaan aantonen als dat mogelijk is. Ik heb op internet proberen op te zoeken welke eiwitten bij bepaalde voedingsmiddelen voor de aanmaak van antistoffen zorgen als iemand allergisch is, maar ik kan eigenlijk niet echt iets vinden. Ik had gehoopt dat ik deze eiwitten in voedingsmiddelen in een proef zou kunnen aantonen met een indicator, maar ook daarover kan ik niks vinden.
Zou u weten of dit überhaupt mogelijk is en zo ja waar ik hier dan meer info over zou kunnen vinden?Alvast heel erg bedankt!
Groetjes, Anouk
-
Ha @Anoukj,
Qua allergenen kan je overal wel een lijst vinden, maar dat wist je vast al. Misschien is het een idee om per allergeen te zoeken naar de boosdoener. Dit kan je bijvoorbeeld doen door bij Google Scholar de zoektermen "working mechanism", "working protein", o.i.d. in te vullen bij "allergeen X". Vaak krijg je dan wat meer wetenschappelijke teksten, al helemaal als je in het engels gaat zoeken. Qua indicator kan je denk ik wel iets doen, zo kwam ik bijvoorbeeld deze glutenindicator tegen.
Hopelijk kan je weer verder, succes!
Groetjes,
Lisa