Energie opwekken met bliksem

• Hallo,
    Wij zijn een profielwerkstuk aan het maken over bliksem. Zouden wij hiervoor een keer mogen komen kijken in het hoogspanningslab van de Universiteit?
    Met vriendelijke groet,
    Evi en Fleur

• Dag Evi en Fleur!
    Wat een leuk onderwerp. Ik kan voor jullie rondvragen of jullie ergens langs kunnen komen. Het kan wel lastig worden om langs het lab te gaan, aangezien studenten op dit moment niet echt welkom zijn op de campus. Maar ik ga voor jullie mn best doen. Hebben jullie wat meer informatie over jullie PWS? Wat zijn jullie hoofd en deelvragen? Ik hoor het graag!
    Groeten Coco

• Dag Coco,
    Heel erg bedankt voor de reactie. Onze hoofdvraag is: Kan bliksem zodanig nagebootst worden, dat er bruikbare elektriciteit opgeleverd kan worden?
    Deelvragen:
    • Hoe ontstaat bliksem?
    • Kan de bliksem omgezet worden in elektriciteit?
    • Van welke factoren is de hoeveelheid energie die de bliksem genereert afhankelijk?
    • Kan bliksem kunstmatig gevormd worden?
    • Kunnen we kunstmatige bliksem makkelijker omzetten in elektriciteit?
    • Is het omzetten van bliksem in elektriciteit rendabel en hoe zit dat met kunstmatig gegenereerde bliksem?
    Met vriendelijke groet,
    Evi en Fleur

• Hoi Evi!
    Helaas kunnen jullie niet langs komen op de universiteit in het hoogspanningslab. Wat wel zou kunnen is dat jullie langs komen op het Science Center voor een PWS middag en we samen kijken naar jullie vragen en kijken wat er wel zou kunnen. Dit zou ook kunnen via een belafspraak! Ik hoor het graag!
    Groet Coco

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.