Supergeleiding Hyperloop
-
Oke zouden we anders vrijdag 25 januari langs kunnen komen? In de middag zijn we dan klaar met alle toetsen.
-
Beste @thijsvanwaveren,
Zoals ik aangaf heb ik die week juist geen tijd en de week erop ook niet. Dan heb ik namelijk zelf tentamen weken!
We moeten dus een datum in februari prikken.Groetjes,
Thom
-
Hoi Thom,
Wij hebben nagedacht over een experiment dat aansluit bij onze vraag over EDS. Het lijkt ons interessant om te onderzoeken wat het verband is tussen de relatieve snelheid (oftewel fluxverandering) tussen de (supergeleidende) magneet en de geleidende track, en de lift. Dan kunnen we de snelheid meten die nodig is bij een bepaalde magneet om te gaan zweven. Zo kunnen we uitzoeken wat voor invloed het gebruik van een supergeleidende magneet (een sterker magneetveld) nou eigenlijk heeft op de 'opstijg'snelheid. Ben jij in de week van 4 februari al klaar met tentamens? Zo ja, dan willen we graag dan langskomen en anders de week daarna.
Groet,
Jort en Thijs -
Beste @thijsvanwaveren,
Sorry voor mijn late reactie. Ik ben momenteel erg druk met mijn tentamens. Ik kom bij jullie terug als ik klaar ben met de tentamens! In de week van 4 februari kan ik denk ik niet, ivm vakantie. Maar dat laat ik jullie na de tentamens weten!
Groetjes,
Thom
-
Oke, volgende week (11 februari) is de laatste week voor onze vakantie. Daarna moeten we een kladversie inleveren. Zou het in die week kunnen?
-
@thijsvanwaveren
Hallo Thijs,Thom is deze week op wintersport, dus kan pas dit weekend antwoorden. Ik zal hem volgende week maandag vragen of hij even bij jullie kan terugkomen.
Groetjes,
Sanne -
Beste @thijsvanwaveren,
Ik denk dat het komende week wel ergens lukt. Alleen weet ik niet zeker wat er allemaal mogelijk is. Daarom is het misschien fijn om komende week eerst even met elkaar te zitten en te sparren om te zien wat er mogelijk is! Dinsdag, woensdag (ochtenden) of vrijdag(middag) zou kunnen denk ik, waar ligt jullie voorkeur?
Groetjes,
Thom
-
Dag Thom, wat betreft reistijd zou het voor ons veel schelen om een keer naar Delft te gaan ipv twee keer. Kunnen we misschien dat sparren telefonisch doen? Of is het mogelijk om eerst te sparren en dan even later de proef uit te voeren? En qua tijd is het voor ons hoe eerder hoe beter!
-
Het liefst zouden wij morgen of donderdag de proef doen. Vrijdag komt niet zo goed uit, maar als dat de enige dag is waarop jij kan, kunnen we wel wat regelen. De week daarna zijn we op vakantie. Alvast bedankt!
Groet,
Jort en Thijs -
Beste @thijsvanwaveren,
Wat betreft jullie proef, ik denk dat dit met onze opstelling lastig wordt. Daarom wilde ik graag eerst met jullie in gesprek (het liefst face-to-face, maar gezien de lange reistijd kan het ook via telefoon of skype). Donderdag kan ik echt niet, maar vrijdag zou wel kunnen. Maar wellicht is het iets te kortdag omdat we wel het een-en-ander moeten voorbereiden.
Ik kan rond 8 in de avond wel even met jullie bellen, laat maar weten of dit uitkomt!Groetjes,
Thom
-
Thom Woudstra oke, 8 uur vanavond komt mij goed uit. Dan bespreken we de proef. Wat lijkt jou handiger, skypen of bellen?
-
@thijsvanwaveren, maakt mij niet zoveel uit! kan jij mij je nummer sturen via de chatfunctie van het forum?
-
Ons idee is nu om te kijken of/in hoeverre de massa van de supergeleider invloed heeft op het meissner effect, door het maximale gewicht te meten dat kan blijven zweven. Je had het over 3(?) verschillende supergeleider van hetzelfde materiaal. Betekent dit dat er dan drie supergeleiders zijn met verschillende massa's en voor de rest (grotendeels) dezelfde eigenschappen?
-
Beste @thijsvanwaveren,
Wij hebben een aantal supergeleiders van het zelfde materiaal en afmeting, maar sommige zijn door gebruik wat afgebrokkeld. Dus is de massa inderdaad wat anders per supergeleider!
Groetjes,
Thom
-
En denk je dat dat verschil groot genoeg zal zijn om echt verschillende resultaten te meten? Anders denken we nog even verder.
-
En staat de afspraak voor woensdag 27 nog?
-
@thijsvanwaveren Zeker ik bel jullie vanmiddag nog even oke?
-
Prima, hoe laat?
-
@thijsvanwaveren
Kan ik jou zo even bellen of ben je op school? -
Ik ben op school maar je kunt me bellen!