Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login
    1. Home
    2. Thom
    • Profiel
    • Volgend 0
    • Volgers 12
    • Onderwerpen 0
    • Berichten 665
    • Beste 5
    • Controversial 0
    • Groepen 0

Thom

@Thom

5
    Reputatie
    2595
    Bekeken
    665
    Volgers
    0
    Volgend
    Geregistreerd Laatste keer online gezien

Thom Ontvolgen Volgen

Beste berichten geplaast door Thom

• RE: profielwerkstuk grafeen

Beste Xander en Bas,

Ten eerste wil ik zeggen dat het vooronderzoek er goed uitziet, alleen kunnen jullie jullie hoofdvraag misschien wat concreter maken hij is nu namelijk een beetje breed/vaag. Ik weet niet wat er mogelijk is qua proefjes, zou jij mij het linkje kunnen sturen van de leerling die proefjes met grafeen op de TU heeft gedaan?

Groetjes,

Thom

geplaatst in Scheikunde overig
      ThomT
      Thom
    • RE: Met magneet carbon scheiden

Beste @MaartjeJanszen,

Sorry voor het late antwoord. Zou jij mij een bron kunnen sturen van dit onderzoek?
      Dan kan ik eens even kijken waar het allemaal over gaat en of het inderdaad toegepast zou kunnen worden voor bijvoorbeeld hockeysticks.

Groetjes,

Thom

geplaatst in Magnetisme & supergeleiding
      ThomT
      Thom

Beste Xander en Bas,

Geen probleem! Voordat een afspraak maken moet ik weten wat jullie willen onderzoeken/van plan zijn. Zodat we kunnen kijken wat er mogelijk is. Jullie zeiden in jullie post dat jullie hadden gezien dat er eerder scholieren naar de TU waren gekomen voor een grafeen proef. Zou je mij naar die post kunnen linken graag!

Groetjes,

Thom

ThomT
      Thom
    • RE: Supergeleiding Hyperloop

Beste @thijsvanwaveren,

Sorry voor mijn late reactie. Ik ben momenteel erg druk met mijn tentamens. Ik kom bij jullie terug als ik klaar ben met de tentamens! In de week van 4 februari kan ik denk ik niet, ivm vakantie. Maar dat laat ik jullie na de tentamens weten!

Groetjes,

Thom

ThomT
      Thom

Ha jongens,

Zouden jullie jullie proefjes wat kunnen concretiseren, hoe wil je al deze proeven uitvoeren wat heb je nodig, wat wil je meten etc.
      In de tussentijd ga ik op zoek naar iemand die met grafeen werkt en wellicht bereid is te helpen.

Groetjes,

Thom

ThomT
      Thom

Meest recente berichten door Thom

• RE: profielwerkstuk dieren

Hallo @Lara_J,

Sorry voor mijn late reactie, ik zit momenteel aan de andere kant van de wereld ;).
      In principe geen slecht idee, wat misschien beter is om te onderzoeken hoe en waardoor gedrag bij de dierenarts verschilt vergeleken met een "normale" situatie. Zodat je niet alleen maar één situatie bekijkt.
      Voor de rest moet je hierbij dan ook deelvragen verzinnen én daarna nog een praktisch deel verzinnen... (hoe zou je dit onderzoek willen doen?).
      Laat even weten of je er uitkomt.

Groetjes,

Thom

geplaatst in Scheikunde & Biologie overig
      ThomT
      Thom
    • RE: Zwarte gaten

Beste @Caspar-Stins,

Voordat je aan een praktisch deel gaat denken, moet je eerst je hoofd- en deelvragen op gaan stellen. Voordat je dat kan doen, moet je voor jezelf bedenken wat je precies cool en interessant vindt aan dit onderwerp, wat je erover weet, wat je er niet over weet en wat je erover zou willen leren. Dus speur lekker het internet af naar wat leuke filmpjes en artikelen over dit onderwerp!
      Aan de hand hiervan kan je je hoofd- en deelvragen bedenken. Daarna komt past je praktisch deel. Je praktisch deel heeft erna als doel ok een of meerdere van je deelvragen te beantwoorden, waarmee je uiteindelijk je hoofdvraag kan beantwoorden.
      Dus dit zijn een beetje de dingen die je voor jezelf na moet gaan voordat je een praktisch deel gaat bedenken. Mochten jullie alsnog vast blijven zitten hierop hoor ik dat graag.

Groetjes,

Thom

geplaatst in Natuurkunde
      ThomT
      Thom
    • RE: PWS non-newtonian fluids

Beste @Ruud-Gloudemans,

Erg cool onderwerp! Ik weet niet zo 1,2,3 waar op de universiteit een rheometer te vinden is. Ook wil ik je erop wijzen dat ik mijn taken doorgeef aan Coco Polderman.
      Dus zij zal deze zoektocht naar de rheometer gaan maken!
      Jullie horen later van Coco meer.

Groetjes,

Thom

geplaatst in Overige onderwerpen
      ThomT
      Thom
    • RE: Radioactiviteit meten van vintage horloges

Ha @Kaan,

Sorry voor de wat late reactie. Ik was vergeten te melden dat behalve mijn vakantie, het forum ook gesloten was. Ben je nog geinteresseerd om langs te komen? Zo ja, dan hoor ik dat graag.

Groetjes,

Thom

ThomT
      Thom
    • RE: Pws supergeleiding

Beste @bellevosch,

Dit soort weerstand metingen zijn redelijk lastig te doen, aangezien de meetapparatuur niet zo maar gebruikt kan worden. Wel zou je op een andere manier kunnen aantonen dat een stof supergeleiden wordt vanaf een bepaalde temperatuur (hoe?). Op deze manier is het makkelijker uit te voeren!
      Wat sowieso altijd kan bij ons is het spelen met het Meissner effect en flux pinning dvm supergeleiders, stikstof en magneten!
      Ook geven wij een paar keer per jaar een workshop supergeleiding waar een meting, zoals jullie zouden willen doen, wordt uitgevoerd. Wanneer deze plaats zal vinden is nog niet duidelijk, zorg er daarom voor dat je het interesse formulier invult (https://pwstudelft.nl/workshops/workshop-supergeleiding/).

Ik hoor van jullie.

Groetjes,

Thom

ThomT
      Thom
    • RE: Gezocht: Tesla Coil

@Maxx

Ha jongens,

De vakantie zit er bijna weer op en de zoektocht kan doorgaan. Ikzelf zal de zoektocht niet doorzetten, want ik ben mijn taken op dit moment aan het overgeven aan mijn opvolger Coco Polderman. Ik zorg ervoor dat zij hier achteraan gaat!

Groetjes,

Thom

geplaatst in Machines
      ThomT
      Thom
    • RE: Radioactiviteit meten van vintage horloges

Beste @Kaan,

Leuk bericht! Normaal zijn wij er voor scholieren, maar ik wil je wel helpen!
      Ik ga vandaag echter 2 weken weg, erna kan ik een afspraak maken.
      Laat maar weten wat jou uitkomt.

Groetjes,

Thom

ThomT
      Thom
    • RE: Pws supergeleiding

Beste @bellevosch,

Ik denk dat het die week wel moet lukken, maar durf dit niet met zekerheid te zeggen. Wat betreft je vraag, heb je al nagedacht hoe je dit zou willen doen en wat zou je hier allemaal voor nodig denken te hebben?

Groetjes,

Thom

ThomT
      Thom

@Maxx

Ha jongens,

Even een update, ik heb nog geen Tesla coil gevonden. En ik wil hier even aangeven dat ik de komende 4 weken op vakantie ben..! Dus na mijn vakantie ga ik weer door met mijn zoektocht.

Groetjes,

Thom

geplaatst in Machines
      ThomT
      Thom

@Maxx

Ha jongens,

Een erg cool onderwerp! Ik moet even kijken of er ergens een Tesla coil is die voor jullie bruikbaar is. Ik ga voor jullie op onderzoek uit... Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes,

Thom

geplaatst in Machines
      ThomT
      Thom