Elke donderdag PWS Middag op het Science Centre Delft!
-
Heb jij vragen over het profielwerkstuk en wil jij daarover graag sparren met een student? Of wil je een proefje komen doen in Delft? Meld je dan aan voor de PWS Middag van het ScholierenLAB!
Elke donderdagmiddag van 14:00 uur tot 18:00 uur zitten twee studenten van het ScholierenLAB in de werkplaats van het Science Centre Delft om jou te helpen met vragen. Ook is het mogelijk om op aanvraag één van onderstaande proefjes uit te voeren of om onder begeleiding gebruik te maken van de apparatuur in de werkplaats. Als je langs wilt komen, maak dan een afspraak via het onderstaande formulier.
In de agenda naast het formulier kun je zien welke student op welke dag beschikbaar is. Elke student doet een andere studie en dus is het afhankelijk van je onderwerp op welke donderdag je het beste kunt langskomen. Zodra je het formulier volledig hebt ingevuld, krijg je zo spoedig mogelijk bericht over wanneer je bent ingedeeld!
http://profielwerkstuk.tudelft.nl/praktisch-deel/pws-middag/
-
Beste Elias,
Ik heb een kleine windtunnel, alleen past daar geen behoorlijk papieren vliegtuigje in. De opstelling leent zich er helaas ook niet voor. Misschien dat je zelf een windtunneltje kunt maken met een blower en een kistje? Om krachten zichtbaar te maken kun je een (elektrisch) veerunster gebruiken.
Jullie kunnen zeker een keer langskomen op de PWS Middag. Binnenkort komen er nieuwe data voor november en december op. Houd de site in de gaten!
Grt. Wouter
-
Beste Wouter,
Aan het begin van het schooljaar ben je bij ons langs geweest op het ECL in Haarlem en toen hebben wij gesproken over de kleine windtunnel waar je proefjes mee kan doen zoals staat op http://profielwerkstuk.tudelft.nl/praktisch-deel/pws-middag/. Wij willen van een paar papieren vliegtuigjes meten welke krachten erop werken als deze in een windtunnel zijn. Is het mogelijk om de vliegtuigjes op een soort van knijper te plaatsen waar je de krachten mee meet?
Wij zouden graag langs komen als dit mogelijk is. In de agenda staat luchtvaart als laatst op 8 oktober. Dit is wat kortdag voor ons. Zijn de PWS middagen er ook nog later in het jaar of volgend jaar?
Groet,
Elias Dubbeldam -
Hallo!
Ik moet samen met mijn pws-partner ons profielwerkstuk maken over de verschillende krachten op een vliegtuig. Wij hebben een vraag aan de studenten op de universiteit, namelijk of zij ons kunnen helpen door middel van boeken of informatie die zij gebruiken voor hun studie. Zelf vinden wij het lastig om goede boeken en relevante informatie te vinden over bijvoorbeeld; aerodynamica, liftkracht, de wet van Bernoulli, etc.
Wij vragen daarom of er misschien een mogelijkheid is dat wij een paar uurtjes in de universiteit mogen zoeken naar informatie en daarbij eventueel geholpen kunnen worden!
Ik hoop snel van u te horen!
Groetjes, Rosanne Pluimers -
Beste Rosanne,
In de bibliotheek (UB) van de TU zijn veel boeken te vinden over jullie onderwerp en liggen daar allemaal ter inzage. Je kunt echter ook een hoop goede informatie vinden op Wikipedia. Veel van deze informatie is in het Engels (net als veel van de boeken trouwens), dus daar zul je een beetje aan moeten wennen. Hieronder een paar handige links, waar je denk ik al een hele hoop aan hebt.
Browse hier eens doorheen en kijk of je eruit komt. Als je dan vragen hebt, kun je ze hier stellen!
Grt. Wouter
-
Hallo Rosanne,
Wat heb je precies nodig voor informatie? In principe is er in Delft een grote bibliotheek met allerlei (studie)boeken die je vrij kunt inzien. Wanneer je jullie vraag iets verder specificeert, kunnen wij je beter helpen.
Wouter is onze student Lucht- en Ruimtevaart, hij kan je hier het beste mee helpen. Op dit moment zit Wouter in Mexico, maar volgende week is hij terug en kan hij naar jullie vragen kijken.
Groet,
Noor