Rondleiding van de windtunnel
-
Hallo,
Wij zijn Fedde, Jorg, Luca en Dany en volgen 6 vwo op het Liemers College Zevenaar. Voor ons PWS natuurkunde gaan we een windtunnel bouwen. Om beter te begrijpen hoe een windtunnel werkt en welke meetapparatuur er nodig is, zouden wij graag een keer, als het mogelijk is, een rondleiding willen bij jullie windtunnel. We zijn benieuwd naar de mogelijkheden.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Fedde de Boer, Jorg Jägers, Luca Steens en Dany Daoud -
Hoi Fedde, Jorg, Luca en Dany,
Bedankt voor jullie berichtje! Mijn collega die hier kennis van heeft momenteel vakantie, dus hij zal reageren als bij terug is!
Groetjes,
Bjorn -
Hoi @Dany-Daoud,
Gaaf idee van jullie op een windtunnel te bouwen. Het is ingewikkelder dan het lijkt helaas maar zeker haalbaar. Wij hebben hier op de TU Delft bij het Science Center een mooi (eigen gebouwd) voorbeeld staan. Jullie kunnen langs komen op locatie en dan zal ik jullie onze eigen gemaakte windtunnel laten zien. Wel zou ik graag benoemen dat het niet heel makkelijk is om de grote officiële windtunnel van de TU Delft Lucht- en ruimtevaart afdeling te bezoeken. Mochten jullie dit graag willen kan ik me best doen maar niets beloven.
Als jullie wat meer algemene achtergrond informatie willen van hoe aerodynamica werkt en een test doen in de windtunnel dan raadt ik jullie aan om je in te schrijven voor de workshop vleugel profielen via dit forum (onderkopje workshops). Binnenkort komen er ook datums waarvoor je je kan inschrijven.
Groeten,
Wick Goelst