Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

onderwater-dome waar dorp en bewoners kunnen leven

Water & boten
    water natuurkunde aquatechnologie
    2
    3
    188
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • V
      Vincent van Vugt
      voor het laatst aangepast door

Ik en mijn team voor het project Artcadia, zoeken een bedrijf dat ons wilt helpen om ons project te kunnen voltooien: een onderwater-dome waar een stad ter grote van (bijvoorbeeld) Barendrecht, een stadje recht onder Rotterdam.

We willen namelijk graag in de Middellandse Zee dit project laten plaatsvinden, maar daarvoor is jullie hulp hard nodig. We hopen dat jullie kunnen helpen met het idee uitwerken, tips geven voor het schaalmodel, de materialen bepalen & de druk die de glazen koepel moet kunnen houden.

M 2 Antwoorden Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • M
        max123123 @Vincent van Vugt

Hoi @Vincent-van-Vugt ,

Leuk onderwerp! Als ik jullie was zou ik beginnen om een vrij-lichaams-diagram te tekenen van de underwaterdome. Op deze manier krijg je overzicht van welke krachten er allemaal op je op je stad werken. Enkele zijn; Buoyancy kracht, zwaartekracht, de kracht uitgeoefend door de waterdruk. Dit zijn de belangrijkste. Door het bepalen van deze krachten kan uiteindelijk ook de draagkracht van het glas worden bepaalt. Gezien de complexiteit hiervan zou ik graag een keertje videobellen willen voorstellen?

laat maar weten of jullie dit willen,

Max

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • M
          max123123 @Vincent van Vugt

Dit bericht is verwijderd!
          1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
          • First post
            Last post
          Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors