Synthese paracetamol
-
Hallo,
Zou ik het voorschrift ook mogen ontvangen?
Met vriendelijke groet,
Mozhdah -
Hoi Jip Rietveld, zou je het asprine voorschift ook naar mij kunnen sturen? Alvast bedankt!
-
-
Beste meneer / mevrouw,
Samen met twee klasgenoten doe ik mijn profielwerkstuk over pijnstillers. Zouden jullie het voorschrift ook naar mij kunnen mailen?
Met vriendelijke groet,
Fleur -
Hoi,
Ik zou ook graag het voorschrift ontvangen voor mijn pws. Alvast bedankt!Groetjes Roos
-
-
Hallo! Wij zijn momenteel bezig met een opdracht voor scheikunde over medicijnen. We willen zelf heel graag paracetamol maken hier op school. Zou u ons daar een voorschrift voor kunnen mailen? Als dat niet mogelijk is, zijn we ook tevreden met een voorschrift voor aspirine.
Alvast bedankt!
-
-
@lisamelman Zou ik het voorschrift voor het maken van paracetamol/aspirine ook mogen?
Groetjes,
Sonya -
-
Dit bericht is verwijderd! -
Hoi,
Ik doe een PWS over pijnstillers en Ik zou ook graag zelf een paracetamol willen maken. Is het mogelijk dat ik ook het voorschrift zou kunnen krijgen?
Met vriendelijke groet,
Simla -
-
Hey,
Ik hou mijn PWS over paracetemol en ik vroeg me af of ik ook het voorschrift gemaild kon krijgen.
Alvast bedankt
Lina -
Hoi @lina,
Ik heb hem naar je gemaild!
-
Dit bericht is verwijderd! -
Beste pws team TU Delft,
Wij, Veerle Mieras en Mella Florijn uit vwo5, doen voor ons pws een onderzoek naar de verschillen tussen paracetamol en aspirine. Voor ons scheikundige onderzoek waren wij van plan om de synthesereactie van zowel paracetamol als aspirine te optimaliseren. Hierbij is het uiteraard wel belangrijk om de zuiverheid van het product te meten. Wij hebben ons georiënteerd over mogelijke manieren om de zuiverheid van zowel paracetamol als aspirine nauwkeurig te meten. Hieruit is gebleken dat door middel van de toepassing van massaspectrometrie, infraroodspectroscopie, GC (gaschromatografie) of HPLC (high pressure liquid chromatography) de zuiverheid van het reactieproduct nauwkeurig is te meten. Helaas beschikt onze school niet over een lab met de benodigde apparatuur voor onze proefneming. Hierbij de vraag of Universiteit Delft beschikt over de benodigde apparatuur voor ons onderzoek en of wij onder uw toezicht langs mogen komen om de zuiverheid van onze zelfgemaakte stoffen (op een van de mogelijke manieren) te testen? Mocht u nog een suggestie hebben voor een andere methode om de zuiverheid van zelfgemaakte paracetamol en aspirine te meten, dan horen wij dat graag!
Heel erg bedankt voor uw tijd en medewerking, we hopen snel van u te horen.
Met vriendelijke groet,
Veerle Mieras en Mella Florijn
-
Hoi @mella-florijn,
Dit zijn inderdaad methoden waardoor je de zuiverheid van je gemaakte stof kan bepalen. Helaas kunnen wij onze apparatuur wegens onze capaciteit niet beschikbaar stellen voor jullie PWS. Mochten jullie nog andere inhoudelijke vragen hebben, dan mogen jullie die natuurlijk altijd stellen!
Succes!
Groet,
Lisa
-
Beste @lisamelman, ik doe mijn profielwerkstuk over pijnstillers en zou graag de voorschriften van paracetamol en aspirine willen hebben. Zou u mij deze willen toesturen?
-