Kunsthart practicum
-
Hoi! Ik houd mijn profielwerkstuk over het kunsthart. Voor het theoretische deel heb ik al een aantal ideeën: ik wil schrijven over de werking van een 'gewoon' hart, wat een kunsthart is, hoe zo'n transplantatie plaatsvindt en welke mogelijkheden dit biedt voor de toekomst. Echter, ik kan niks bedenken voor het praktische onderdeel, behalve dat ik een model zou kunnen maken van zo'n kunsthart. Op zich heb ik daar geen bezwaar tegen, maar ik mis vooral de scheikunde in mijn profielwerkstuk en zou mijn practicum meer scheikundigs en/of biologisch willen hebben. Het liefst heb ik een practicum dat vooral met scheikunde en biologie te maken heeft, maar als daar wat natuurkunde (en/of zelfs informatica) bijkomt, is dat alleen maar leuker. Ik kan zelf niks meer bedenken, dus hierbij vraag ik jullie of jullie misschien nog ideeën hebben. Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groeten,
E -
Hoi @Emmie,
Leuk dat je je vraagt stelt op ons forum! Wat als eerste belangrijk is op het moment dat je een proefje gaat bedenken, is je afvragen wat je precies uit het proefje wil halen of wat je ervan wil leren. Als je dat duidelijk hebt voor jezelf, is het al veel makkelijker om iets te bedenken. Qua inspiratie zijn dit en dit artikel misschien wel interessant. Als je je proef wat meer "biologisch" wil maken, kan je bijvoorbeeld nadenken over proefjes met een dierenhart.
Ik hoop dat je hiermee verder kan! :)
Groetjes,
Lisa