@samhwc Hey Sam! Te gek dat jullie dit doen en in unity werken.
Ik weet dat je in unity kan opslaan naar zowel RAM als static memory voor wanneer iets uit je render distance valt.
Ik weet niet hoe dit precies moet, maar kan jullie wel in de juiste weg wijzen. Er zijn namelijk enorm veel games die rendering op deze manier implementeren. Het meest duidelijke voorbeeld hiervan is waarschijnlijk minecraft. Je zou er dus veel uit kunnen halen om te kijken naar mensen die in unity "minecraft clones" maken. Daar zijn enorm veel youtube videos van.
https://www.youtube.com/watch?v=ppFUTg_-Rbg&list=PLVsTSlfj0qsWEJ-5eMtXsYp03Y9yF1dEn&index=4
Hierboven een voorbeeld van zo'n video die (hopelijk) jullie vraag zou kunnen beantwoorden.
Daarnaast raad ik jullie aan om wat videos van Sebastian Lague te kijken. Hij heeft ook een serie videos waarin hij een basis van een universum met procedural planet generation neerlegt. Deze video vormt de eerste van die korte serie:
https://www.youtube.com/watch?v=7axImc1sxa0
Ik hoop dat jullie hiermee verder kunnen,
Tadjiro Velzel