hallo iedereen!
Ik ben Sam en ik doe dit jaar mijn profielwerkstuk.
Ik heb samen met een maatje besloten om het PWS over game design te doen.
We hebben beide een N/T pakket dus hebben besloten om het te combineren met natuurkunde.
We zijn nu al een tijdje bezig met het coderen van een universum waarin met gebruik van een procedural map random planeten worden gegenereerd.
We hebben ook om het een beetje natuurkundig te houden een wet van aantrekkingskracht erin verwerkt. Het is de bedoeling dat je voor eeuwig de ruimte kan ontdekken omdat er oneindig planeten worden gegenereerd.
Echter zorgde dit voor een probleem en nu zitten we helemaal in de knel. Ik wil daar dus graag hulp bij vragen. Weet iemand hoe je het zo kan coderen dat als je verder vliegt, en dus de random gegenereerde ruimte achter je achterlaat. Als dat uit je render distance verdwijnt en je gaat weer terug dat het dan nog hetzelfde is. Het programma gaat namelijk nu een nieuw stuk daarvoor in de plaats maken maar we willen eigenlijk dat je terug kan keren naar dezelfde plek.
We kunnen de hulp goed gebruiken dus laat graag een reactie achter!
PS we werken in unity