Hoi @KarelJacobs,
Hierbij de interviewvragen:
Wat zijn de belangrijkste aanjagers voor verduurzaming van de luchtvaartsector?
Wat zijn de belangrijkste drempels om te komen tot verduurzaming van de luchtvaartsector?
Hoe ziet u de rol van waterstof aangedreven vliegtuigen in de toekomst van de luchtvaart?
Hoe ziet vliegen op waterstof eruit?
Wat zijn de voordelen van vliegen op waterstof ten opzichte van kerosine?
Welke uitdagingen zijn er bij vliegen op waterstof?
Zijn er aerodynamische verbeteringen die kunnen worden doorgevoerd die vliegen duurzamer kunnen maken?
Wat maakt de Flying-V duurzamer dan traditionele vliegtuigen?
Is er sprake van brandstofbesparing bij de Flying V en zo ja, hoe groot is deze besparing?
Hoe ver is de ontwikkeling van de Flying V en wanneer kunnen we commerciële introductie verwachten?
Hoe reageren luchtvaartmaatschappijen op het concept van de Flying V?
Welke rol kunnen duurzame vliegtuigbrandstoffen spelen in de overgang naar een koolstofarme luchtvaart?
Waaruit bestaan deze duurzame brandstoffen?
Hoe verschilt het gebruik van duurzame brandstoffen in de praktijk ten opzichte van het gebruik van kerosine? Bijvoorbeeld in efficiëntie en technische aanpassingen aan vliegtuigen?
Hoe groot is de emissiereductie die wordt behaald door vliegen op duurzame brandstoffen?
Wat zijn de mogelijkheden ten aanzien van elektrisch en hybride vliegen? Is dit mogelijk?
Wat is de winst die wordt behaald in reductie dan?
Ik kijk uit naar woensdag!
Met vriendelijke groet, Anne-Rose van der Weerd