Vroegere kogelbanen
-
Mijn partner en ik doen een profielwerkstuk over kogels (dwz balletjes met verschillende massas en vormen). We onderzoeken de invloed van vorm en massa op de afstand die de kogels afleggen. DaarNAAST vond onze PWS-begeleider het een leuk idee om in het verslag iets te vertellen over hoe mensen vroeger dachten dat kogelbanen eruitzagen (zie bijv. plaatje, afgaande op wat hij ons vertelde)
Op het internet valt echter totaal niks te vinden over wat hij vertelde. Weet IEMAND er hier misschien meer over/weet sites waar we dergelijke informatie kunnen vinden?
Alvast bedankt, Kalle en Niels
-
De leraar vertelde ons dat ze vroeger dachten dat een kogel eerst rechtuit ging en dan opeens als een blok de lucht uitviel. Dat is wat het plaatje inhoud. Alleen het probleem is dat wij nergens informatie kunnen vinden over deze kijk op kogelbanen.
Groet,
Kalle en Niels -
Beste Kalle en Niels,
Ik heb helaas nog nooit van dit verhaal gehoord. Wat willen jullie hier precies mee doen? Willen jullie bijvoorbeeld aantonen dat dit een verkeerd beeld is of iets dergelijks? Hier zou ik jullie wel mee kunnen helpen dus ik hoor 't graag.
Groeten Thijs
-
Beste Kalle en Niels,
Mooi PWS onderwerp. ik begrijp dat jullie op zoek zijn naar informatie, maar jullie plaatje begrijp ik niet helemaal en ik weet natuurlijk ook niet jullie docent verteld heeft. Als jullie iets specifieker kunnen zijn dan help ik jullie graag verder. Hieronder trouwens informatie over kogelbanen in het engels (trajectories of projectiles): http://en.wikipedia.org/wiki/Trajectory_of_a_projectile
Ik hoor graag van jullie!
Groeten Thijs