Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

PWS: ONDERZOEK NAAR DEMPINGS- EN ELASTICITEIT

Gebouwen & bruggen
    2
    2
    18
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • Z
      Zakariaaoulad27
      voor het laatst aangepast door

ONDERZOEK NAAR DEMPINGS- EN ELASTICITEIT EIGENSCHAPPEN VAN RUBBER, KURK EN BAMBOE ALS TRILLINGSDEMPERS

Beste meneer/mevrouw,

Ik moet dit jaar mijn profielwerkstuk afronden en nu is de fase aangekomen dat we een begin moeten maken aan onze proef. Wij willen een triltafel gebruiken en dan metingen uitvoeren voor de demping en elasticiteit van rubber, kurk en bamboe. Ik wilde vragen of er mogelijk een triltafel beschikbaar is en wat de beste manier is voor het uitvoeren van metingen en of dergelijke meetinstrumenten makkelijk verkrijgbaar zijn. Wij dachten er zelf aan om gebruik te maken van een video-analyse en vervolgens onze metingen nauwkeurig af te lezen. Alvast bedank voor het antwoord

Met vriendelijke Groeten,
      Zakaria Aoulad

lizloosenL 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • lizloosenL
        lizloosen PWS TU Delft admin @Zakariaaoulad27
        voor het laatst aangepast door

Hallo @Zakariaaoulad27 ,

Wat een interessant onderwerp. Wij beschikken over een trilplaat bij het PWS team. Hier doen we meestal proefjes op die met aardbevingsbestendig bouwen te maken hebben. Zo maken we bijvoorbeeld gebouwen met verschillende constructies en testen we op de plaat welke beter bestand is tegen de trillingen. Ook maken we gebruik van massadempers (deze bootsen we na door gewichtjes op de hangen aan een touwtje bovenin het gebouwtje) en kijken we zo wat voor voordelen deze heeft op de trillingen van het gebouwtje. Met een app meet ik dan meestal de versnelling tegen over de tijd, wat mooie grafiekjes geeft waaruit je de uitwijking kan aflezen. Jullie willen meer echt gaan kijken naar het materiaal van de demper toch? Hadden jullie al een idee van een proefje hoe jullie dit op de trilplaat willen testen? En zouden jullie wat meer informatie over het profielwerkstuk kunnen geven, zodat ik ook even mee kan denken.

Ik hoor graag wat voor proefje jullie willen doen, en als jullie nog meer specifieke vragen hebben over de trilplaat hoor ik dat ook graag!

Groetjes,
        Liz

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • First post
          Last post
        Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors