CRISPR-Cas
-
Beste meneer/mevrouw,
Mijn naam is Julie en samen met een klasgenootje maak ik dit jaar ons profielwerkstuk. We willen graag onderzoek doen naar CRISPR-Cas.
Omdat wij het leuk en leerzaam vinden om niet alleen theoretisch onderzoek te doen, zouden wij ons profielwerkstuk graag uitbreiden met een praktisch onderdeel, in een lab. Wij vroegen ons af of er mogelijkheden zijn dat iemand ons zouden kunnen helpen of begeleiden bij het praktische deel van ons onderzoek. Elke vorm van ondersteuning of advies zouden wij al enorm waarderen.
*Op dit praktische deel kunnen wij dan ook onze deelvragen evt. aanpassen. -
Hoi Julie,
Wat een interessant onderwerp voor jullie PWS! CRIPSR-Cas is een hele nieuwe techniek, die ook veel gebruikt wordt.
Helaas denk ik dat het lastig gaat worden om een lab te vinden waar jullie kunnen werken met CRISPR-Cas. Dit betreft namelijk genetische modificatie en daar heb je bepaalde bevoegdheden voor nodig. Het gaat daarom dus niet lukken om hierbij een praktisch deel te doen op de TU Delft. Als jullie graag een praktisch onderdeel willen doen bieden wij wel een workshop aan over antibiotica. Dit zou je op zich kunnen koppelen aan genetische veranderingen die zorgen voor de resistentie tegen een antibiotica.
Wel zou ik kunnen kijken of er een onderzoeker is die werkt met CRISPR-Cas en open staat voor een interview. Dan zouden jullie al je vragen over CRISPR-Cas kunnen stellen.
Ik hoor graag wat jullie hier van vinden!
Groetjes,
Bjorn