Offshore groene energie
-
Wij willen als onderwerp verschillende groene energiebronnen behandelen op zee, en ook te vergelijken op maatschappelijk nut, uitvoerbaarheid en rendement, waaronder dus ook Energie/m^2. Het moeilijke is alleen het afbakenen van het onderwerp, dus hoe diep of breed we moeten gaan. Misschien een voorstel?
Voor ons onderzoek zouden wij het sowieso leuk vinden om zelf een bron van golfenergie te maken, maar het is toch lastig om echt een goed onderzoek te bedenken hierbij.
Bedankt voor jullie hulp!
Groetjes,
Roland en César -
Beste @Roland-0 ,
Offshore energie is zeker een interessant en actueel onderwerp! Is jullie PWS meer natuurkundig of economisch gericht? Het is een idee om offshore energie te vergelijken met alternatieve energiebronnen.
Zelf energie uit golven halen is zeker een uitdagend onderwerp, maar dit is best mogelijk om te doen op kleine schaal. Ik raad jullie aan eens op te zoeken wat voor energie er in een golf zit en hoe dit mogelijk 'op te vangen' is.Ik denk daarna graag verder met jullie mee!
Groetjes,
Liam van Vugt -
Beste Liam,
Wij hebben besloten om puur onderzoek te doen naar het effect van de frequentie en amplitude van een golf op de energieopbrengst. Daarnaast hebben wij een interview met een medewerker van TenneT geregeld over het maatschappelijke vlak van golfenergie.
Nu vroegen wij ons af of het mogelijk is om een simulatie te maken van golven om dit te testen, én zelf een energieopwekker te maken, te testen met echte golven in een bad. In hoeverre biedt de TU Delft gelegenheid tot het uitvoeren van zo’n onderzoek?Groetjes!
Roland en Cesar -
Beste @Roland-0 ,
Kijken wat voor invloed de frequentie en amplitude van een golf hebben op de energieopbrengst is een goed idee! Hier op de TU hebben we een lab bij Civiele Techniek waar veel met water en golven wordt gedaan. Het zou mogelijk kunnen zijn om hier een zelf gemaakte energieopwekker te testen. Maar voordat ik na ga of dat kan is het belangrijk dat jullie een ontwerp hebben. Hebben jullie al een idee precies hoe jullie de energie uit de golven gaan halen?
Ik hoor graag meer van jullie over een ontwerp en dan kunnen we verder!Groetjes,
Liam