rail-coil-gun (hybrid) PWS
-
Hallo PWS-organisatie,
Ik (Ahmet) en mijn klasgenoot Melih zijn bezig met ons profielwerkstuk, we willen graag een rail-coil-gun maken, een soort hybrid. We hebben een vooronderoek gedaan en hebben al een paar ideeën om een zo sterk mogelijke lorentzkracht te creëren. We lopen nu vast met het combineren van een rail- en coilgun en zoeken verder ondersteuning door een professional.
We vroegen ons af of er op de TU iemand is die ons verder kan helpen.Met vriendelijke groet,
Ahmet en Melih -
Hey @Ahmet-Aksungur,
Wat een gaaf onderwerp hebben jullie gekozen! Ik denk graag met jullie mee over het ontwerp. Zou je mij misschien iets meer informatie kunnen geven over jullie ontwerp en het precieze probleem waar jullie op vastlopen. Laat maar weten!
Groetjes,
Lennard -
hallo @lennardd
Ons idee was om de railgun in een holle buis te zetten en om die buis een spoel te wikkelen, zo zou het in theorie werken. Het probleem die wij nu tegenkomen is dat door de lorentzkracht van de spoel niet alleen een kracht uitoefent op de projectiel, maar ook op de rails. Een oplossing voor dit zou zijn om de railgun stevig te verankeren in de holle buis, maar we weten niet hoe we dat precies gaan doen en vroegen daarom hulp.
Mvg,
Ahmet en Melih