Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registreren
    • Login

    Profielwerkstuk over de efficiëntie van vliegtuigvleugels

    Scheduled Pinned Gesloten Verplaatst Raketten, vliegtuigen & aerodynamica
    12 Berichten 2 Plaatsers 2.4k Weergaven 2 Watching
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • K Offline
      KarelJacobs @Koen Döpp
      voor het laatst aangepast door

      Hi Koen,

      Leuk om te horen dat de TU delft je heeft geïnspireerd tot een interessant onderwerp met een goede opzet! Je hoofdvraag is in principe in vrij korte tijd uit te leggen dus misschien zou je kunnen kijken of je nog verder de diepte in wil duiken met je hoofdvraag, waardoor je eventueel een nog interessanter onderzoek kan krijgen! (Denk aan effecten van ailerons, wingtips, winglets etc.)
      Wij bieden als praktisch deel van je onderzoek een vleugelprofielen workshop aan waar je je voor kan aanmelden. Hierin zal eerst een presentatie gegeven worden over de basics van een vleugelprofiel, waarna er metingen gedaan kunnen worden in een windtunnel. Stel je wilt zelf een model 3d printen zal ik het document van de afmetingen van de windtunnel sturen, dan kan je hem daar aan aanpassen!
      Als je geïnteresseerd bent in de windtunnel kunnen we een datum prikken. Voor mij komt 14 of 16 mei in de middag vanaf 14u uit, lukt dit ook voor jou? Ik hoor het wel!

      Mvg,
      Karel Jacobs (student Lucht- en Ruimtevaartechniek)
      Koen Döpp

      K 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • K Offline
        Koen Döpp @KarelJacobs
        voor het laatst aangepast door

        KarelJacobs

        Hallo Karel,

        Bedankt voor je reactie. Dit helpt mij enorm! Dinsdag 14 mei kan ik komen. Wil je me laten weten waar ik moet zijn?
        De suggesties die jij mij geeft m.b.t. tot de verdieping van mijn hoofdvraag, daar ga ik over nadenken.
        Wil je me het document van het 3d model doorsturen?

        Ik hoor graag van je.
        Mvg,
        Koen

        K 2 Antwoorden Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • K Offline
          KarelJacobs @Koen Döpp
          voor het laatst aangepast door

          Hallo Koen,

          Mooi dat 14 mei lukt! De profielen die ik heb zijn de NACA0012 en de NACA4412. Als je er zelf een wil moet je die maken met de volgende afmetingen die te vinden zijn in de bouwhandleiding. Zelf een model maken is helemaal niet nodig trouwens maar als je nog wat extra's wil maken kan dat altijd naar de afmetingen en ben je zelf verantwoordelijk voor het maken/vinden van een 3d model en naar goede afmetingen maken. Wanneer je een 3D model daarvan hebt gemaakt kan je die naar mij sturen en kan ik hem 3D printen (dat is wat ik bedoelde).
          Verder kan je om 13:30 op het science centre zijn (Van der Burghweg 1, Delft) en daar zal ik je tegemoetkomen. Ik zie je dan!

          Karel

          Koen Döpp

          1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
          • K Offline
            KarelJacobs @Koen Döpp
            voor het laatst aangepast door

            Koen Döpp
            Ik ben vergeten het bestand erbij de sturen dus hierbij!

            bouwhandleiding vleugelprofielen-1.png
            b885a8b8-aa7d-45f1-ba88-3eac4f1b5dab-image.png

            https://forum.pwstudelft.nl/assets/uploads/files/1707730593904-bouwhandleiding-vleugelprofielen-2.png

            K 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
            • K Offline
              Koen Döpp @KarelJacobs
              voor het laatst aangepast door

              KarelJacobs
              Hoi Karel,

              Dankjewel voor het meedenken en tot dan!

              Koen

              K 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
              • K Offline
                KarelJacobs @Koen Döpp
                voor het laatst aangepast door

                Koen Döpp

                Hallo Koen,

                Is het voor jullie ook mogelijk om in de ochtend te beginnen? Dan kan je om 9 uur op het science centre zijn. Het komt voor mij namelijk beter uit, maar is niet erg als het niet kan!

                Met vriendelijke groet,

                Karel

                K 2 Antwoorden Laatste antwoord Reageren Citeren 0
                • K Offline
                  Koen Döpp @KarelJacobs
                  voor het laatst aangepast door

                  KarelJacobs
                  Hoi Karel
                  9 uur gaat mij helaas niet lukken.
                  ik moet me nog smorgens melden op school voordat ik ga. Voor mij komt 13

                  Koen Döpp

                  1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
                  • K Offline
                    Koen Döpp @KarelJacobs
                    voor het laatst aangepast door

                    KarelJacobs
                    13:30 uit, als dat lukt.

                    Mvg
                    Koen Döpp

                    K 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
                    • K Offline
                      KarelJacobs @Koen Döpp
                      voor het laatst aangepast door

                      Koen Döpp Yes dat is ook helemaal prima hoor tot dan!

                      K 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
                      • K Offline
                        Koen Döpp @Koen Döpp
                        voor het laatst aangepast door

                        Dit bericht is verwijderd!
                        1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
                        • K Offline
                          Koen Döpp @KarelJacobs
                          voor het laatst aangepast door

                          Dit bericht is verwijderd!
                          1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0

                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                          With your input, this post could be even better 💗

                          Registreren Login
                          • First post
                            Last post
                          Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors