Bsm voeding en sport
-
Ik ben momenteel bezig met mijn profielwerkstuk over voeding voor duursporters. Ik ben op zoek naar een diëtist die mij kan assisteren bij het opstellen van een voedselschema voor duursporters. Zou iemand me hierbij kunnen helpen? Mijn deadline is 6 februari.
-
@Ann-0
Hoi,Ik ben zelf geen diëtist en ik denk ook niet dat ik je binnen zulke korte tijd in contact kan brengen met een diëtist. Heb je toevalliga al wel ideeën over hoe zo een voedingsschema er uit zou moeten zien?
Groetjes,
Bjorn -
@bjornlosekoot Momenteel ben ik bezig met het verzamelen van informatie over voeding voor duursporters en heb ik al wat basisideeën. Ik denk aan een gebalanceerd dieet met de juiste verhouding van koolhydraten, eiwitten en vetten, afgestemd op de energiebehoefte van duursporters. Maar hoe dat voor de rest eruit komt te zien, geen idee..
-
@Ann-0
Dan ben je al goed bezig! Ik zou het voor jezelf makkelijk maken en werken in verschillende categorieën. Bijvoorbeeld: calorie-behoefte, koolhydraten, eiwitten, vetten en mineralen (zout is daarin belangrijk). Dan kan je opzoeken wat de behoefte is voor duursporters en wat voor soort voedsel ze dan per groep zouden moeten eten!Helpt dat je een beetje?