Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

pws erfelijke ziektes

Het menselijk lichaam
    3
    3
    1261
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • A
      aukje
      voor het laatst aangepast door

hoi,
      ik vroeg me af wat een goede hoofdvraag zou zijn over dit onderwerp dat niet te breed is maar wel breed genoeg dat ik er 80 uur aan kan besteden. ook vroeg ik me dan nog af wat experimenten zouden kunnen zijn en wie ik hier over zou kunnen intervieuwen

TadjiroT 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • TadjiroT
        Tadjiro @aukje

Beste @aukje,

Er zijn vele databsaes beschikbaar bij behandeling van patienten met erfelijke ziektes en omringende factoren, zoals dieet, levensstijl, mobiliteit etc.
        Je zou kunnen onderzoeken of het mogelijk is om afhankelijk van omringende factoren te voorspellen of iemand een hogere kans heeft op de ontwikkeling van de ziekte, wanneer zij het gen dragen.
        Hiervoor kan je een data-analytisch experiment uitvoeren en zou je een interview kunnen uitvoeren met medisch personeel van een afdeling die de ziekte behandeld of een onderzoeker in het veld.
        Het kan hierbij enorm in je voordeel werken om een ziekte te kiezen die goed gedocumenteerd is, zoals cystic fibrosis, lynch syndroom of huntingtons disease.

Klinkt dit als een idee voor jou?
        Tadjiro Velzel

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • bjornlosekootB
          bjornlosekoot PWS TU Delft admin

Dit bericht is verwijderd!
          1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
          • First post
            Last post
          Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors