PWS zeilen stabiliteit gehandicapten
-
Hallo,
Wij willen graag ons pws doen over een grote hobby van ons, namelijk zeilen. Nu vind ik het nog erg moeilijk om een goed onderwerp erover te vinden. Onze begeleider is een natuurkunde docent, maar op het gebied van zeilen weet hij niets, heeft hij gezegd. Dus voor het vinden van een onderwerp is dat een beetje lastig. Wel had ik een klein idee: namelijk:hoe werkt een zeilboot voor gehandicapten;
er schijnen zeilboten te bestaan die niet schuin kunnen gaan, zodat het een rolstoelvriendelijke boot is (ze rollen er immers niet van af met harde wind). Hierbij zouden we wat kunnen vertellen over de algemene stabiliteit van een boot, gewicht etc. Ik heb al gezocht op google, maar er bestaat niet heel erg veel informatie over had ik het idee, dus ik loop een beetje vast op dat punt.
En ook omdat ik mij afvraag of dit een vwo-waardig onderwerp is en überhaupt een pws-waardig onderwerp?
Groetjes Lisa -
Hey Lisa,
Zeilboten zijn een prachtig onderwerp voor je PWS. Je kunt er werkelijk alle kanten mee op. Ik heb moet ik zeggen nog niet eerder van een dergelijke zeilboot als jij beschrijft gehoord, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Op deze engelse site, heb ik wel wat eenvoudige informatie gevonden over de stabiliteit van een zeilboot: http://www.sailingusa.info/design_winds.htm. Hier kun je je een beetje inlezen, maar vooral ook meer inspiratie op doen om aanvullende informatie te vinden.
Hebben je al gezien dat we een workshop Sleeptank organiseren, speciaal voor zeil-liefhebbers?
Groeten Thijs