Greenfluidics VS zonnecel
-
Hi hi, voor ons pws willen we een eigen gemaakte zonnecel vergelijken met een greenfluidics paneel, het is een platte van glas gemaakte algenkweekje dat je op je dak legt. Er wordt warmte opgewekt door het aftappen en verbranden van de algen maar ook door warmte op te vangen met kleine koolstofdeeltjes in water.
-
We zouden graag een zonnecel willen komen maken en deze testen. Daarnaast zou het fijn zijn als er iemand wil mee kijken naar het ontwerp voor een eigen greenfluidics. Dan kunnen we deze op school maken en daar uittesten.
Vriendelijke groetjes
Armel en Immekijn -
Hoi @damstede2022,
Wat een interessant onderwerp!
Als ik het goed begrijp willen jullie dus zelf een zonnecel maken en zelf een greenfluidics paneel maken en deze testen? Dat klinkt als een uitdagend project! Ik denk graag met jullie mee over het ontwerp van jullie greenfluidics. Dat kan zijn via het forum, via Zoom of een keer in Delft; laat maar weten wat jullie prettig vinden!Verder schrijven jullie dat jullie "een zonnecel willen komen maken en deze testen". Helaas bieden wij geen workshop aan waarin we zelf een zonnecel maken. Wel is er een workshop zonnecel waarin de werking van een zonnepaneel wordt uitgelegd en je zelf metingen aan een zonnepaneel gaat doen, maar wij bieden geen workshop aan voor het maken van een zonnepaneel. Als jullie dus zelf een zonnepaneel willen maken, zul je dat op school moeten doen. Wel kun je een afspraak maken om langs te komen en te sparren met een expert over jullie ontwerp of om gebruik te maken van de makerspace in het Science Centre (hier staan 3D printers, lasersnijders etc.).
Ik hoop dat ik jullie hiermee heb kunnen helpen, maar als jullie verder nog vragen hebben, hoor ik het graag!
Groetjes,
Lennard -
Hi @lennardd,
Dankjewel voor je antwoord. We zouden graag een keertje willen zoomen om samen te brainstormen over de greenfluidics.
Dan proberen we op school iets met de zonnecel.Wanneer zou goed uitkomen?
vriendelijke groetjes
Immekijn en Armel -
Hoi @damstede2022 ,
Dat is prima!
Ik ben iedere week op maandag, woensdag en vrijdag de hele dag beschikbaar. Wel zou ik het fijn vinden als jullie van tevoren alvast wat vragen doorsturen, zodat ik me een beetje kan inlezen. Laat maar weten wat voor jullie uitkomt!Groetjes,
Lennard -
hey @lennardd,
Sorry, maar we zijn toch van gedachte veranderd. We proberen nu eerst contact te zoeken met Greenfluidics zelf. Dan kijken we daarna verder.
Wel zouden we toch de workshop willen komen volgen, kan dat nog?groetjes
Armel en Immekijn -
Hoi @damstede2022 ,
De workshop zonnecel wordt gegeven door mijn collega Tadjiro Velzel. Hij kan jullie wat meer informatie geven over de inhoud van de workshop zonnecel en wanneer je deze kunt volgen!
Groetjes,
Lennard -
Beste @damstede2022
Ik weet niet of de workshop relevant is voor jullie onderzoek. Tijdens de workshop bewijs je met behulp van fysieke metingen dat een hogere stralingsintensiteit tot een hoger vermorgen leidt bij een siliconenpaneel. Verder ondervindt je dat een hoek van 0 graden de beste invalshoek is bij een niet-lineaire lichtbron. Het kan zijn dat dit voor jullie niet zo hoog gegrepen is in vergelijking met de rest van het onderzoek.
Laat me graag weten of jullie desondanks de proef willen uitvoeren.
Tadjiro Velzel