PWS vliegtuigvleugel
-
Hallo,
ik ben Mees en ik doe mijn pws over de vleugel van een vliegtuig.
Ik wil in mijn pws testen wat de meest efficiënte vorm van een vliegtuigvleugel is. In de praktijk wil ik dit testen in een windtunnel. Ik vroeg me af of ik de windtunnel bij jullie kan gebruiken? En zo ja, wanneer kan dat dan?
Eigenlijk zou ik het liefst willen onderzoeken wat de beste winglets zouden zijn om efficiënt te vliegen. Alleen vroeg ik me af of er voor de winglets wel duidelijke resultaten zouden komen uit de windtunnel test.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen
Groet,
Mees van der Niet -
Hallo Mees,
Wij bieden een windtunnel workshop aan waar ik wat informatie zal geven hoe een vliegtuig vleugel in elkaar zit. Elke vliegtuig heeft uiteraard wel zijn eigen specificaties en een vleugelprofiel wat daarop is gebaseerd.
bij deze workshop geef ik wel wat informatie over winglets, alleen bij het praktische deel heeft het vleugelprofiel wat we testen helaas geen winglet. hiervoor zal dus geen data uit de test komen,Op het forum is een interesse formulier, zou je die kunnen invullen? dan krijg ik een overzicht en kan ik makkelijker een data inplannen wanneer je langs zou kunnen komen.
mvg,
Wick -
Hallo Wick,
Bedankt voor je reactie. Ik heb er voor gekozen om te onderzoeken wat de efficiëntste vleugelvorm is. Dat wil ik dan graag testen met een paar modellen. Ik had gezien dat jullie in 2019 nog een workshop deden waar je eigen uit hard schuim gehaalde vleugels kon testen. Ik vroeg me af of dit ook nog mogelijk is om te doen?
Mvg,
Mees
-
-
Hallo Wick,
Nog een laatste vraag. Heb je de naam van de profielen van de vleugels uit de workshop, dus de code die achter NACA staat?
mvg,
Mees -
Hoi Mees,
Ik moet helaas mededelen dat het profiel wat wij gebruiken jaren geleden zelf is ontworpen en er toen niet een schaalmodel vleugel is gekocht. Hierdoor is niet helemaal te zeggen welk profiel het is. De workshop draait meer om het inzicht dat je krijgt bij het testen van verschillende aanvalshoeken.
Mvg,
Wick