invloed van virussen op het lichaam
-
Hallo Lisa,
bedankt voor het reageren. Mijn hoofdvraag is: Wat zijn de effecten van het influenzavirus op de fysieke en mentale gezondheid van jongeren tussen de 12 en 18 jaar in Nederland?
de deelvragen die hier bij zijn bedacht zijn:-Hoe snel muteert het virus en zijn de mutaties te voorspellen?
-Wat zijn de beste omstandigheden voor het virus om te overleven?
-Wat zijn de beste behandel- en preventiemogelijkheden voor het influenzavirus en wat zijn de symptomen?
-Wat is het verband tussen het influenzavirus en stress?
voor een praktisch onderzoek had ik al gekeken naar verschillende opties, bijv. een 3D model maken in een software en dan kijken wat de invloed van verschillende factoren is op de verandering van het virus zelf. Maar een aantal andere opties om uit te kiezen zou fijn zijn.
-
Ha @luciennev,
Een biologisch proefje hierbij doen is helaas niet haalbaar denk ik, aangezien je gewoon niet met een virus(deeltje) kan werken als je daar geen expert in ben. Een 3D-model klinkt ontzettend interessant, als je zou willen kan ik je connecten met onze expert daarvoor! Verder las ik dat je nadacht over een enquête. Ik denk persoonlijk dat dit een zeer goede optie is en ook mooi aansluit bij de vraag wat nou de mentale en fysieke gevolgen zijn van zo'n virus op mensen. Je kan dan heel specifiek vragen waar mensen last van hebben na een besmetting. De overige deelvragen zijn denk ik heel goed te beantwoorden als je goed literatuuronderzoek doet.
Groetjes,
Lisa
-
@lisamelman bedankt voor je reactie, dit heeft mij en mijn groep enorm geholpen. Wij zouden graag contact op willen nemen met een expert voor onze proef met het 3D-model.
-
@luciennev Ik ga even rondvragen voor je en kom erop terug!
-
@lisamelman Top, bedankt!
-
Hoi @luciennev,
Ik heb even rondgevraagd en hier kwamen de volgende dingen uit: wat voor model hebben jullie precies voor ogen? Met welke software willen jullie werken? 3D modellen maken is erg lastig, wellicht is het iets te hoog gegrepen?
Kunnen jullie iets meer duidelijkheid geven, dan kan ik weer doorvragen voor jullie!
Groet,
Lisa
-
hoi @lisamelman,
Beetje een late reactie dit. Wij willen graag een 3d-model maken van een influenzavirus, de bedoeling was dan dat wij in diezelfde software factoren kunnen manipuleren op zo manier dat we eventuele veranderingen kunnen zien in de werking of vorm van het virus. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat wij van plan zijn te gaan doen. Qua software precies hadden wij nog geen idee welke we willen gaan gebruiken, wij weten namelijk niet zo goed welke softwares er beschikbaar zijn om te doen wat wij willen gaan doen. Weten jullie misschien nog een software die wij hiervoor kunnen gebruiken?
groet, Lucienne
-
Hoi @luciennev,
Voor informatie omtrent het virus kunnen jullie altijd bij mij terecht, maar voor het software-gedeelte verwijs ik jullie graag door naar mijn collega Tadjiro Velzel :). Hij kan jullie vast hiermee helpen!
Groetjes,
Lisa
-
@lisamelman Hey @LucienneV
Het maken van 3d modellen is ongelooflijk complex en is al een hele bachelor waard op zichzelf.
Dit soort studies worden aangeboden bij commerciele universiteiten zoals deze in Australie:https://www.torrens.edu.au/courses/design/bachelor-of-3d-design-and-animation
Als 3d modelleren een passie van je is die je echt graag zou willen leren, zou ik aanraden om aan de slag te gaan met Autodesk Maya of Blender. Autodesk maya is gratis voor studenten en is de tool die ze in de industrie gebruiken voor VFX, modelleren en animatie. Blender is een open source gratis tool die niet zoveel wordt toegepast in de industrie, maar wel veel populairder is voor hobbyisten. Het leren van zo'n programma gaat honderden uren duren.
Ik wens jullie veel succes en ben benieuwd wat jullie gaan doen!
Tadjiro Velzel
-
Tadjiro Velzel en @lisamelman, bedankt voor jullie reacties, hier kan ik met mijn groepje zeker mee verder op weg.