Blue Energy
-
hoi,
Wij zijn twee leerlingen in amsterdam die een PWS maken over Blue Energie. Wij zoeken informatie, spesialisten en een plek waar we een Blue energie opstelling mogen gebrijken. Alle informatie is welkom!
alvast bedankt.
Groetjes Lois Douglas en Juliaan Kramer-Koenen -
Ha Lois,
Voordat ik je in contact breng met experts die meer weten over Blue Energy is het goed om concrete vragen voor die experts klaar te hebben staan. Hebben jullie al goede hoofd- en deelvragen verzonnen? Daarvanuit zouden we eventuele goede interview vragen kunnen maken of iets concretere vragen kunnen bedenken. Als jullie daar meer hulp bij nodig hebben verwijs ik jullie graag naar ons stappenplan.
Groetjes,
Jip -
he Jip,
Bedankt voor de reactie. We gaan vanmiddag een vragenlijst maken en aan onze hoofd en deelvraag werken. Het stappen plan komt vast van pas.
We vinden het samensteel van een hoofdvaag en deelvraag best moeilijk en omdat deze juist zo cruciaal zijn voor de kwaliteit van ons onderzoek waren we van plan om hier eerst een tijdelijke versie van op te stellen en mischien wel naa een gespesprek met iemand die hier meer van weet een definitiefe versie te maken.Groetjes,
Lois Douglas en Juliaan Kramer-Coenen -
Klinkt goed! Een goede hoofdvraag is vooral belangrijk. Daarmee baken je je onderzoek af en is het einddoel duidelijk. Als jullie daar al een goed idee voor hebben wil ik daar wel naar kijken.
Als je deelvragen nog niet duidelijk zijn is dat minder erg. Die zijn iets meer fluide en kunnen wel degelijk een beetje veranderen tijdens het onderzoek.
Ik ben benieuwd naar jullie uitkomst!
Groetjes,
Jip -
Hé Jip,
Onze hoofd vraag is ‘Blue energie de groene energie van te toekomst?’
En onze deel vragen zijn;
-Is het economisch en maatschappelijk haalbaar om blue energy te realiseren?
-Wat maakt Blue energy anders dan andere bestaande vormen van groene energie?
-Welke vormen van Blue energy zijn er?
-Welke factoren hebben invloed op het rendement van Blue energy.Groetjes Lois Douglas
-
Je onderzoeksvragen gaan de goede kant op, maar je hoofdvraag is een ja of nee vraag. Dat is niet wenselijk. Zou je die anders kunnen verwoorden dat die open is?
Je deelvragen zien er wel netjes uit, een goed begin van je PWS zo denk ik!
Groetjes,
Jip