PWS supergeleiding

• Beste TU-Delft,

Ik zit op dit moment in het vijfde jaar op het vwo. Ik ben van plan mijn PWS te doen over supergeleiding, met als hoofdvraag wat is het verband tussen weerstand en de temperatuur van een supergeleider, rond de temperatuur, waar de weerstand verdwijnt. Zou het mogelijk zijn om hier onderzoek naar te doen bij jullie en zo ja wanneer zou dit kunnen en op wat voor manier zou dit moeten gebeuren?

Met vriendelijke groet,

Willem Vlasblom,

• PWS TU Delft Team

Beste @Willem-Vlasblom,

Supergeleiding is een cool onderwerp! Maar ik denk dat je eens opnieuw moet kijken naar je hoofdvraag. Het geval bij supergeleiding is het volgende: als de temperatuur onder de kritische temperatuur komt, schiet de weerstand gelijk naar 0. Dit is zo bij alle supergeleiders. Dus wat dat betreft is dat het verband. Dus ik raad je misschien aan een nieuwe hoofdvraag te bedenken..!

Er kan zeker onderzoek worden gedaan bij ons! Hoe of wat ligt er natuurlijk aan wat jij precies van plan bent! Wanneer, ik denk dat dit na de zomer vakantie weer kan.

Met vriendelijke groet,

Thom

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.