Hellingshoek pijpleiding meten
-
Geachte heer/mevrouw,
Wij zijn drie leerlingen van het technasium en zoeken een expert voor onze meesterproef. Onze namen zijn Marisha van der Arend, Indira Mak en Melvin van der Vlies. We zitten op het Dalton Lyceum Barendrecht in Barendrecht. Onze begeleider is Jacques Bijvoet. Onze opdrachtgever is Josso van Boxtel van het bedrijf The offshore partners. Onze opdracht is een goedkopere manier bedenken om de hellingshoek van een pijpleiding te meten zonder ROV. Onze hoofdvraag is dan ook: 'Hoe kunnen we de hellingshoek van een pijpleiding meten en die gegevens telkens doorsturen naar het schip?'. We moeten hierbij ook een rekenprogramma maken. Onze drie belangrijkste deelvragen zijn:
1: Hoe werkt een schip die de pijpleidingen legt?
2: Hoe werkt een ROV?
3: Welke oplossingen bestaan er al?
Ons plan is om eerst deze deelvragen te beantwoorden, vervolgens te brainstormen over ideeën om dit probleem op te lossen, en uiteindelijk een eindontwerp te maken met een rekenprogramma dat de hellingshoek meet. We hebben iemand nodig die kennis heeft over hoe pijpleidingen worden aangelegd en iemand die ons zou kunnen helpen met een rekenprogramma te ontwikkelen die de cateneray, het touch down punt en de buigspanning in de pijp kan berekenen.Met vriendelijke groet,
Marisha van der Arend, Indira Mak en Melvin van der Vlies -
Hoi Marisha, Indira en Melvin,
Gaaf onderwerp voor jullie PWS! Ik heet Stijn, derdejaars student Civiele Techniek aan de TU Delft. Ik ben toegewezen als jullie expert. Zelf weet ik eerlijk gezegd nog niet echt wat een ROV is. Na even gegoogled te hebben, lijkt dit een redelijk complex apparaat. Een echte uitdaging dus om dit apparaat te vervangen voor een simpelere oplossing! Graag zou ik met jullie kennis willen maken en brainstormen over mogelijke oplossingen.
Op deze dagen ben ik beschikbaar voor een afspraak hier in Delft:
Maandag 12 november
Vrijdag 15 november
Maandag 19 november
Wat komt jullie het beste uit?Met vriendelijke groet,
Stijn Smits
-
Hoi Stijn,
Sorry, maar we hebben je bericht nu pas gelezen door al de drukte van de toetsweek. We zouden graag een keer afspreken om te brainstormen voor een goede oplossing. Alleen die datums die je had genoemd zijn helaas al voorbij. Wanneer zou jij anders nog kunnen? Op zich kunnen wij vrijwel altijd, alleen niet woensdag 28 november en woensdag 12 december.
Met vriendelijke groeten,
Marisha, Indira en Melvin -
@MarishaArend
Beste Marisha, Indira en Melvin,Geen probleem! Dat klinkt als een goed plan, wat vinden jullie van aankomende dinsdag (27 nov) om 15:00?
Dan mail ik jullie de adresgegevens door!Groeten Stijn
-
Hoi Stijn,
Sorry dat we weer zo laat reageren. We zijn niet zo gewend om zo te communiceren en we vergeten dan te kijken. Zou je het eventueel goed vinden om via de mail te communiceren, dat is voor ons veel handiger en dat checken we veel vaker. Zou je eventueel volgende week maandag of dinsdag (10 en 11 december) kunnen?
Groeten Marisha, Melvin en Indira
-
@MarishaArend
Beste Marisha, Melvin en Indira.Gisteren had ik een tentamen, vandaar dat ik nu pas reageer. Excuses!
Ik heb jullie via de mail mijn nummer gestuurd. Bellen/appen mag, dat gaat inderdaad een stuk sneller dan contact via het forum.
Hopelijk kunnen we nog voor de kerstvakantie een afspraak maken!Groeten Stijn