Verschil kraanwater en bronwater uit flesjes
-
Hi,
Ik en een vriendin van mij doen ons profielwerkstuk over het verschil in de kwaliteit van het kraanwater in Nederland (op verschillende plekken) en het bronwater uit plastic flesjes (van verschillende merken) en wij vroegen ons af hoe we deze stoffen het beste aan konden tonen/meten, zonder een lab op de uni:-
Mineralen (calcium, fluor, kobalt, koper, chroom, germanium, jodium, ijzer, kalium, magnesium, mangaan, molybdeen, natrium, fosfor, potassium, selenium, sodium, zwavel en zink) (wij dachten aan het aantonen van geleidbaarheid, maar we zouden liever de hoeveelheid en de soorten preciezer meten)
-
Bacteriën (wij dachten aan het kweken van bacteriën op voedingsbodems en daarna kijken naar de mogelijke koloniën die ontstaan.)
-
Zware metalen
-
Chloor (wij dachten aan een chlorine test solution)
-
Chemische stoffen (medicijnen, pesticiden, chemische afvalstoffen, hormonen)
-
Nitraat (mest) (Wij dachten aan een Nitrachek meter of een nitrate test kit of aantonen met een bruine ring reactie)
Wij vroegen ons dus af of deze ideeën nauwkeurig/haalbaar zijn en welke stoffen we nog meer zouden kunnen aantonen/meten zonder de dure apparaten uit de labs. We hadden ook gelezen dat je aquariumtest kits op het internet kon kopen, maar we vroegen ons af of die wel nauwkeurig zijn.
Alvast bedankt! :-)
-
-
@xlouise2312
Hallo!Ik heb al meerdere groepjes geholpen bij hun pws over verschil tussen types water waaronder de volgende forum topics. Misschien kunnen deze je al goed op weg helpen:
Probeer hier even naar te kijken en als jullie hiernaast wat extra hulp nodig hebben hoor ik dit graag.
Groetjes,
Sanne