een nieuwe manier ontwikkelen om de viscositeit te meten
-
Beste,
Wij zijn Thomas Vermeulen en Menno Vonk van het Groene Hart Lyceum uit Alphen aan den Rijn. Wij zitten momenteel in 6VWO en zijn opzoek naar een expert voor onze meesterproef als onderdeel van het Technasium.
Onze meesterproef is voor Avery Dennison in Alphen aan den Rijn. Voor onze opdracht moeten wij een nieuwe manier ontwikkelen om de viscositeit van de gebruikte vloeistoffen te meten, op een wijze waarmee het productieproces niet langer hoeft worden stil gelegd om de viscositeit te meten. Momenteel kost het meten van de viscositeit namelijk veel tijd. Tijd is immers geld, wat onder andere de reden is waarom Avery Dennison dit graag anders zou willen doen.
Onze hoofdvraag is dan ook: Hoe kan het meetproces verbeterd worden? Onze deelvragen die hierbij horen zijn:
Kan de viscometer geïmplementeerd worden in de mixer?
Kan er een efficiënte en nauwkeurige draagbare meter ontworpen worden?
Welke onderdelen/principes uit huidige meters kunnen worden toegepast op het meetproces om deze te verbeteren?Als eindproject in 5VWO hebben wij het vooronderzoek voor dit project al gedaan. Ons resultaat van dit project kunt u in de bijlage terugvinden. Hierdoor kunnen wij ons, na een korte herziening, dit jaar volledig richten op het onderzoeken en het bouwen van een prototype. Belangrijk voor ons project is dat onze opdrachtgever wil dat wij een (vrijwel) definitieve oplossing leveren, die kan worden geïmplementeerd in hun productielijn.
Ons plan voor dit jaar is om allereerst alle op- en aanmerkingen van vorig jaar aan te pakken en uit te werken. Hierna gaan wij een aantal dagen meelopen binnen het bedrijf om wat praktijkervaring op te doen. Dit doen wij om een betere koppeling naar de werkelijkheid met ons eindproduct te verwezenlijken. Nadat dit voltooid is verwerken wij alle opgedane kennis in een tussentijds verslag en presenteren wij dit aan de opdrachtgever.
Hierna maken wij, in overleg met de opdrachtgever, een keuze voor ons uiteindelijke ontwerp. Dit ontwerp werken wij vervolgens uit, waarna wij het testen en verfijnen. Hierna krijgen wij van Avery Dennison een aantal monsters van hun vloeistoffen om een laatste maal te testen of alles werkt.
Voor onze meesterproef zijn wij op zoek naar een rheoloog/werktuigbouwkundige om ons te helpen met het koppelen van de theorie achter viscometers en het evalueren/valideren van ons ontwerp.
Graag vernemen wij van u of wij de nodige begeleiding vanuit de TU Delft tegemoet kunnen zien om succesvol inhoud te geven aan onze opdracht bij Avery Dennison. In afwachting van uw positieve berichten verblijven wij.
Met vriendelijke groeten,
Menno Vonk en Thomas Vermeulen
-
Beste Sanne,
Enorm fijn dat u onze begeleider bent geworden. Zojuist hebben wij een stage met onze opdrachtgever afgesproken zodat wij een betere koppeling met de praktijk kunnen maken voor ons project. Heeft u misschien in de komende tijd een gaatje voor een afspraak? Dan kunnen wij ons project wat verder toelichten en onze eerste vragen stellen.
Wij horen het graag.Met vriendelijke groeten,
Thomas Vermeulen
Menno Vonk -
Hallo Thomas en Menno,
Goed om te horen! Jaa lijkt me goed om een keertje af te spreken. Ik zou jullie graag een keer uitnodigen om hier langs te komen in Delft.
Momenteel heb ik het een beetje druk met tentamens volgende week, maar ik heb wel een paar dagdelen waar ik zou kunnen. Deze momenten heb ik geen college of andere activiteiten, dus dan kan ik wat tijd voor jullie maken:- vrijdag 5 oktober vanaf 14:00
- dinsdag 9 oktober van 9:00 tot 13:00
- woensdag 10 oktober vanaf 13:00
- donderdag 11 oktober vanaf 13:00
- vrijdag 12 oktober vanaf 13:00
Als jullie aangeven welk moment en tijdstip jullie voorkeur heeft, dan kunnen we die inplannen.
Groetjes,
Sanne -
Beste Sanne,
Voor ons komt het het beste uit op dinsdag 9 oktober.
Groetjes,
Menno en Thomas -
@Thomas-Vermeulen
Hoi Thomas en Menno,Dinsdag is goed. Zullen we om 10 uur afspreken? Ik zal even een mail sturen met de locatie.
Groetjes,
Sanne