PWS - Smart House/Home (Domotica)
-
Hallo,
wij zijn bezig met een PWS over smart houses. We zijn benieuwd of jullie hier ook mee bezig zijn. Zo ja, dan zouden wij graag daar meer over willen weten en van jullie willen leren. Hierbij zouden we een practicum willen uitvoeren, met bijvoorbeeld Arduino. Of hebben jullie toevallig andere suggesties voor een bepaald practicum? Zou het mogelijk zijn om een practicum uit te komen voeren op de TU Delft?
Met vriendelijke groet,
Anouk en Iza -
Hey @iza-moerenhout
Wat een vet PWS onderwerp je, op de TU zullen er vast proeven worden gedaan omtrent een Smart House, maar hier op het Science Centre niet per se. Om die reden hebben wij dus ook niet een bepaald practicum voor jullie klaar liggen om uit te voeren. Wel is Arduino hét ideale systeem om bezig te gaan met een Smart House.
Arduino heeft ontzettend veel mogelijkheden, met alle sensoren die beschikbaar zijn kun je allerlei dingen meten. Temperatuur, gewicht sensor in de koelkast waar je de melk bewaart, licht sensor om te kijken of iemand binnen komt. Er zijn talloze mogelijkheden. Ik zou voor jullie PWS eerst 1 of 2 kiezen en die uitwerken, verwerk die in je hoofdvraag en laat je deelvragen die ondersteunen. Daarna kun je altijd kijken naar meer opties. Zie ons stappenplan voor meer opties.
Zodra jullie inhoudelijke vragen hebben over Arduino of een hoofdvraag kan ik jullie beter op weg helpen.
Succes,
Jip -
Hallo Jip Rietveld ,
Bedankt voor je reactie! We hebben al een hoofdvraag en ondersteunde deelvragen. Wij zouden die graag persoonlijk met jou willen bespreken. Zouden we dat via de mail kunnen doen?
Graag horen we van je!
Met vriendelijke groet,
Anouk en Iza -
Hey @iza-moerenhout
Via de privé chat kun je je e-mail aan mij geven en dan kunnen we zo verder je PWS bespreken. Ik weet niet of jullie hoofd- & deel vragen heel vertrouwelijk zijn anders kan ik jullie natuurlijk nog hier over het forum helpen. Laat maar horen, ik zie je bericht tegemoet.
Groeten,
Jip -
Hoi Jip,
Wij zouden graag 25 oktober op de PWS middag langs willen komen, om verder te praten over ons PWS. Wij zouden dan ook proefjes willen doen met Arduino, over o.a. het regelen van het licht en de temperatuur. Ik zal zo snel mogelijk ons stappenplan doorgeven.
Groetjes Anouk en Iza
-
Klinkt goed!
Ik zie jullie snel.
Groetjes,
Jip