Drones
-
Beste Student,
Mijn naam is Roehina en momenteel ben ik bezig met mijn profielwerkstuk over het meten van de luchtkwaliteit met behulp van een drone.
In mijn profielwerkstuk beschrijf ik het construeren van een quadcopter en het is daarbij belangrijk om te weten hoe ik luchtkwaliteit kan combineren met het ontwerpen van een drone. Ik vraag mij af of je mij misschien ideeën of informatie kan geven over de mogelijkheid om een drone te ontwerpen waarbij men de luchtkwaliteit kan meten.Ik zie graag je reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Roehina -
Hallo @_Roehina,
Momenteel zijn wij van PWS TU Delft op vakantie. Vanaf 20 augustus zijn we weer aanwezig en zullen wij proberen zo snel mogelijk je vraag te beantwoorden.
Met vriendelijke groeten,
Het PWS TU Delft team -
Beste Roehina, @_Roehina
Ik denk dat je eerst moet bepalen wat je precies wil testen. Daarna kun je bepalen hoe je dat wil doen. Als je wil testen op fijnstof kan dat bijvoorbeeld met een fijnstofsensor. De drone zal deze dan op een voor de test geschikte manier moeten kunnen dragen. Je bouwt je drone specifiek op dat wat het moet doen (testen van de lucht op fijnstof/schimmels/roet/...) en niet andersom. Als je dus weet wat je in de lucht wil testen en hoe je de lucht wil gaan testen dan pas kan je een plan van eisen opstellen voor het ontwerp van je drone.
Succes!Juul
-
Beste Juul, @Juul-Jongbloed
Allereerst bedankt voor je bericht. Mijn idee was om de lucht op fijnstof (Pm2,5 & Pm10), zwaveldioxide en stikstofdioxide te testen. Daarnaast zou ik een draadloos sensorsysteem met data loggins willen installeren en de meetgegevens willen opnemen in een luchtkwaliteits- app voor smartphones. Ik vind het lastig om een plan van eisen op te stellen voor het ontwerp van mijn drone en ik zou graag je hulp daarbij willen gebruiken. Is het misschien mogelijk om een keer af te spreken in de TU om een aantal belangrijke punten door te nemen?
Ik hoor graag van je!
Met vriendelijke groet,
Roehina -
Beste Roehina, @_Roehina
Heb je al gekeken hoeveel deze sensoren kosten? Als de kosten binnen jou budget zijn kan je nagaan hoe groot ze zijn en wat ze aan stroom nodig hebben.
Als ik het goed begrijp moet de sensor daarnaast nog data moeten kunnen uploaden naar een smartphone. Ik denk dat veel sensors deze functie niet hebben dus houd er rekening mee dat je misschien wel even aan het zoeken bent naar de juiste sensors. Ik raad om max 2 uur te besteden aan de haalbaarheid van je idee. Als je dan nog niet de juiste sensors hebt gevonden denk ik dat je beter je idee op basis van je bevindingen kan aanpassen.Je bent meer dan welkom op een van de PWS-middagen wanneer ik aanwezig ben om samen eens naar het plan van eisen te kijken.
Groetjes,
Juul
-
Beste Juul,
Bedankt voor je bericht. Ik heb inmiddels sensoren en een gps gevonden dat binnen mijn schoolbudget past. Deze worden waarschijnlijk deze week besteld. Daarnaast heb ik mijn idee over de manier van het opnemen van de meetgegevens veranderd. In plaats van een smartphone App wil ik een arduino gebruiken om de meetgegevens af te lezen.
Verder heb ik mij aangemeld voor de PWS-middag en hoop ik je daar meer vragen te stellen.Met vriendelijke groet,
Roehina. -
Beste Roehina, @_Roehina
Ik zag inderdaad je aanmelding voor de PWS-middag. Ik heb je telefonisch proberen te bereiken om tijd en locatie kort te sluiten en even na te gaan hoe ik je het beste kan helpen. Als je mij kan terugbellen zou dat heel fijn zijn.Groetjes en tot donderdag!
Juul
-
Beste student,
Ik zou graag gebruik willen maken van de lasersnijmachine op de werkplaats om de frame voor mijn quadcopter te snijden uit multiplex. Mijn vraag is of er misschien iemand is die mij hierbij zou willen helpen omdat ik zelf niet bekend ben met het gebruiken van de lasersnijder. Daarnaast vraag ik mij af welke voorbereidingen er nodig zijn, hoeveel tijd het ongeveer in beslag neemt om het ontwerp uit te snijden en of er ook multiplex platen aanwezig zijn in de werkplaats.
Ik hoor graag terug!
Met vriendelijke groet,
Roehina. -
Beste Roehina, @Roehina
Je kan sowieso gebruik maken van de lasersnijder op de TU door je aan te melden voor een PWS middag.
De persoon die op die dag aanwezig zal zijn zal dan contact met je opnemen en ook je begeleiden bij het gebruik van de lasersnijder.
Hoelang het duurt om iets te snijden zal ik navragen en ook of er multiplex platen aanwezig zijn. Welke dikte hoe groot zou je precies nodig hebben?Groetjes,
Juul
-
Beste Juul, @Juul-Jongbloed,
Fijn om te horen dat ik gebruik kan maken van de lasersnijder op de TU. Ik heb multiplex platen met een dikte van 5-6 mm nodig voor het ontwerp.
Groetjes,
Roehina.
-
Hoi Roehina, @_Roehina
Helaas heb ik de persoon die over het lasersnijden gaat nog niet te pakken gekregen. Ik ga morgen nog een keertje proberen om in contact te komen met de verantwoordelijke en dan laat ik het je zo snel mogelijk weten.
Groetjes,
Juul
-
Beste Juul, @Juul-Jongbloed
Is het misschien al gelukt om contact op te nemen met de verantwoordelijke?
Ik hoor graag van je.
Groetjes,
Roehina
-
Hoi Roehina, @_Roehina
Volgens mij hadden we elkaar inmiddels al gesproken via de whap, maar ivm de tentamens in Delft waren er even geen pws-middagen en heb ik nog niet iemand kunnen spreken over het lasersnijden. Volgende week begint de nieuwe periode dus dan zal ik er meteen achteraan gaan!Groetjes,
Juul