Profielwerkstuk kitesurfen trekkracht meten
-
Re: Trekkracht meten kitesurfen
Ik ga een profielwerkstuk maken over de kracht die een kite op een bestuurder uitoefent, met verschillende variabelen om te testen.
In dit bericht heeft iemand zogezegd een newtonmeter met digitale display de trekkracht gemeten, heeft iemand een idee wat voor een newtonmeter dit geweest zou kunnen zijn?
Dank -
Beste @Cedericvr,
Op dit moment is het grootste deel van ons team op vakantie. Daarnaast zijn we van 21 juli t/m 19 augustus helemaal gesloten door de zomervakantie! Wees niet getreurd, na deze zomer periode pakt iemand van het team de vraag weer op en zal contact met je opnemen!
Fijne vakantie.Groetjes,
Thom
-
Hey @Cedericvr
Elke willekeurige newtonmeter zal voldoen, ik weet niet precies welke meter er in dat PWS is gebruikt maar zelfs een simpele met alleen een veer bijvoorbeeld is al voldoende. Natuurlijk moet die wel kunnen meten wat voor kracht er is en niet stuk gaan, dus hou daar rekening mee.
Ik zou rondvragen op school, misschien dat je natuurkunde docent er gewoon eentje heeft liggen of dat die het niet erg vind om een nieuwe modernere te kopen voor jullie proef.
Groetjes,
Jip