Gezichtsherkenning #2
-
Hallo,
Het spijt me, maar ik zie nu pas (een tijdje verder alweer..) dat er is gereageerd op mijn vraag. Daarom heb ik het oude onderwerp vervangen door een nieuwe.
De volgende vragen stel ik in mijn onderzoek :• Op welke wijze zijn gezichtsherkenningssystemen toepasbaar op publiekgevoelige ruimtes zoals internationale vliegvelden?
• Waarom zijn gezichtsherkennende systemen nodig in de maatschappij?
• Wat is de doelgroep?
• Hoe betrouwbaar is gezichtsherkenning?
• Wat voor gevaren brengt gezichtsherkenning met zich mee?Ik ben op dit moment bezig met het bedenken van een onderzoek om deze vragen te beantwoorden (ik zit namelijk in de onderzoeksfase). Ik zat te denken aan misschien een enquête voor de bepaalde onderzoeksvragen ? Of op de een of andere manier zelf onderzoeken? Dit laatste vind ik nogal moeilijk om te bedenken. Misschien heb jij ideeën?
Ik hoor graag van je, en alvast bedankt!
Arne
-
Hey @Arnevdlinde
Ik denk niet dat een enquête bij dit onderzoek heel toepasbaar is. Zelf een gezichtsherkenningsysteem bouwen is ook heel lastig en zou ik zelf geeneens aan beginnen, dus voor een scholier is dat ook heel lastig.
Ik denk dat de volgende vragen puur op onderzoek van internet of literatuur te vinden zijn:
• Op welke wijze zijn gezichtsherkenningssystemen toepasbaar op publiekgevoelige ruimtes zoals internationale vliegvelden?
• Waarom zijn gezichtsherkennende systemen nodig in de maatschappij?
• Wat is de doelgroep?
• Wat voor gevaren brengt gezichtsherkenning met zich mee?
Ik zou dus vooral puur theoretisch en online hiernaar gaan kijken. Misschien kijken waar het in het echt wordt gebruikt en dan kun je misschien daar langs gaan om te kijken hoe en wat.Deze vraag:
• Hoe betrouwbaar is gezichtsherkenning?
kun je misschien iets meer de technische kant op gooien. Dat je echt op zoek gaat naar de wiskunde en logica die achter zo'n systeem zit.Ik hoop dat ik je zo al iets verder heb geholpen.
Groetjes,
Jip