radiogolven in water
-
Ik ben een (model)onderzeeër aan het bouwen voor mijn pws. Ik ben tot nu toe overal wel uitgekomen, maar ik ben tegen het probleem aan gelopen dat radiogolven, die ik wil gebruiken om de onderzeeër te besturen, maar een kort bereik hebben onder water. Ik lees telkens dat bepaalde je de golfeigenschappen (golflengte en frequentie) kan aanpassen waardoor de golf zich verder door het water kan verplaatsen, maar ik vind nergens hoe dat moet. Kunnen jullie me uit de brand helpen?
Alvast bedankt en hartelijke groeten,Flip
-
Beste @Flip,
Excuses voor het late antwoord. Cool project! Hoe zou je op dit moment je radiogolven opwekken? Je zou dit dus moeten doen aan de hand van je radiogolf bron, welke de golflengte en frequentie van je uitgezonden golf bepaalt.
Weet je dan ook hoe je de golven aan zou moeten passen? (kleinere/grotere golflengte? of hogere/lagere frequentie?).
Ik hoor van je.Groetjes,
Thom
-
Beste Thom,
Vanwege de beperkte tijd die ik had (het inlevermoment was afgelopen dinsdag) heb ik helaas geen radiobesturing kunnen verwezenlijken. De onderzeeër is wel afgekomen! Ik stuur hem aan door de stroomtoevoer van de motoren van buitenaf te regelen middels een zes meter lange stroomkabel die de boot binnengaat.
Hartelijke groeten,Flip