Profielwerkstuk maglevtrein
-
Die magneet moet wel sterk genoeg zijn om onze supergeleider te laten zweven. Nu heb ik zelf al meerdere malen met scholieren een baan gemaakt en raad ik jullie aan om magneten dikker dan 2 mm aan te schaffen. Deze dunne magneten willen nogal snel breken, als je ze bijv laat vallen of als er een tegen een andere magneet aan knalt.
Ook denk ik dat vierkante handiger zijn, aangezien bochten maken dan makkelijker is.
Dus ik denk dat degene die ik een paar posts hierboven heb aanbevolen een betere keus zijn.Groetjes,
Thom
-
Bedankt, dan zullen we die magneten gebruiken. We zouden graag willen weten welke afmetingen de supergeleiders hebben bij jullie op de TU, als deze niet geschikt zijn moeten wij waarschijnlijk toch zelf supergeleiders aanschaffen. Ook zouden wij willen weten of we materialen zoals magneten en supergeleiders misschien na ons profielwerkstuk aan jullie kunnen verkopen, het kost ons namelijk heel wat aangezien onze school niet bijdraagt :sweat_smile:
Groetjes,
Thijs en Lucas -
Nog een toevoeging:
Ik dacht dat de magneten bij een dergelijke baan zo dicht mogelijk op elkaar moesten zitten, totdat ik deze pagina zag.
Hoeveel ruimte kan ik tussen de magneten van 10x10x5mm houden? Dit is namelijk van groot belang voor de hoeveelheid magneten die ik moet bestellen. Alvast bedankt.Groetjes,
Lucas -
Beste Thom,
Wij zouden graag een afspraak willen maken met jullie in het aankomende weekend, onze magneten komen waarschijnlijk vrijdag 22 september aan. De PWS-Middag van 21 september zou ook nog eventueel kunnen, maar dan zijn de magneten waarschijnlijk nog niet geleverd. Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn.
Met vriendelijke groet,
Lucas -
Beste @Lucas1,
De supergeleiders die wij hebben passen makkelijk op een baan van 3 van deze magneten naast elkaar dus ik denk dat nieuwe aanschaffen niet nodig is. Wat betreft hoe ver ze uit elkaar kunnen staan, ik denk dat je dat gewoon een beetje moet proberen. Ik durf dat dus niet met zekerheid te zeggen (ik schat ongeveer een halve centimeter uit elkaar).
Hebben jullie jullie deadline al heel snel? Anders vind ik het fijner om de PWS middag erna af te spreken!Groetjes,
Thom
-
Dag Thom, we hebben onze deadline al vrij snel, 27 september moeten we klaar zijn. Hopelijk kunnen we iets regelen nog ergens in de dagen voorafgaand aan die dag, het liefst in het weekend of eventueel vrijdag de 22e of maandag de 25e (maar dat zou wel krap worden). Ik hoor het graag van je!
Groetjes,
Lucas -
Beste Thom,
Ik hoop dat je het bericht al gelezen hebt, we hebben nog maar weinig tijd. Laat het me alsjeblieft zo spoedig mogelijk weten!
Groetjes,
Lucas -
Beste @Lucas1,
Ik heb je bericht gezien. Moet je gehele PWS al klaar zijn op 27 september? Zijn jullie magneten al binnen? En hebben jullie al een idee voor de vacuumbuis, of willen jullie toch alleen een baan bouwen? Ik ben toevallig dit weekend op het science center te vinden, maar dingen zo kortdag regelen is niet heel handig.. Zondag ben ik op het science center in de middag. Kunnen jullie mij wat beter uitleggen wat jullie die dag zouden willen doen?
Dat is handig qua voorbereiding. Ik hoor graag vandaag nog van jullie.Groetjes,
Thom
-
Beste Thom,
Bedankt voor je antwoord. Niet het hele profielwerkstuk moet af zijn op 27 september. We moeten voor een tussenbeoordeling een experiment gedaan hebben met testresultaten en dit nog wat verder verwerken. De magneten zijn net binnengekomen (ze zouden pas vrijdag geleverd worden, dus we hebben extra tijd) en die gaan we zo snel mogelijk bevestigen. We hebben een model van pvc buizen waar we een stofzuiger aan kunnen aansluiten. Ik heb thuis een sterke Festool stofzuiger die we daarvoor mee kunnen nemen, maar als jullie zoiets al hebben dan zou dat natuurlijk veel handiger zijn. We willen kijken hoe lang de superconductorcapsule rond kan blijven gaan bij verschillende luchtdruk, dat doen we door de stofzuiger met verschillende tijdspannen aan te zetten. Wat we hopen is dat jullie een aantal supergeleiders beschikbaar hebben voor als wij komen. Hebben jullie ook vloeibaar stikstof? Ik neem aan van wel. Zondagmiddag is voor ons prima.
Verder had ik nog 1 vraagje over de supergeleiders: in welke afmetingen hebben jullie deze? Als we de afmetingen weten, kunnen we de capsule daarop aanpassen.Met vriendelijke groet,
Lucas
-
Beste Thom,
We zullen waarschijnlijk wel een vacuümpomp nodig hebben aangezien de stofzuiger niet afsluit, dus hopelijk hebben jullie zoiets bij het Science Center.
Groetjes,
Lucas
-
-
Hey Thom,
Het is al weer even geleden, maar we willen nog steeds een afspraak maken om langs te komen bij de TU. Hopelijk kunnen we voor deze week nog een dag afspreken, bij voorkeur donderdag. (Zaterdag zou eventueel ook kunnen) Het spijt me dat ik hier zo laat mee kom, maar het forum was een tijdje ontoegankelijk door een fout in het systeem.
Laat me weten of het mogelijk is, anders wordt het volgende week. Alvast bedankt!Met vriendelijke groet,
Lucas
-
Beste @Lucas1,
Dit zal helaas niet gaan... Mijn excuses.
We moeten dus een andere datum prikken.Groetjes,
Thom
-
Beste Thom,
Zou het volgende week wel mogelijk zijn om een afspraak te maken? Zo ja, welke dagen komen in aanmerking? Alvast bedankt!
Groetjes,
Lucas -
Beste @Lucas1,
Wellicht dat het deze donderdag kan, maar dat kan ik nog niet met zekerheid zeggen.
Wanneer is jullie deadline nu?Groetjes,
Thom
-
Onze deadline is 24 november, laat ons weten wat de mogelijkheden zijn. Als het donderdag kan, moeten we even wat regelen, maar het zou wel mogelijk zijn.
-
Dit topic is via de chat afgehandeld.