urine zuiveren tot drinkwater
-
wij moeten een experiment voor scheikunde doen dat te maken heeft met het zuiveren van urine tot drinkwater
ik had gehoord dat TU delft een machine had dat in de ruimte wordt gebruikt om van urine drinkwater te maken
zouden we een rondleiding kunnen/mogen krijgen om informatie op te doen -
Beste scholieren,
Zou ik eerst wat meer informatie mogen over het project wat jullie doen? Wat voor experiment moeten jullie doen? Zelf een manier bedenken voor het zuiveren en moeten jullie het dan ook daadwerkelijk uitvoeren? Wat is het doel van jullie bezoek hier naar delft, wat hopen jullie eruit te halen?
Als je die informatie die je hebt gevonden over het project op de TU Delft even hier doorstuurt kan ik wel even kijken wat er mogelijk is.
Met vriendelijke groeten,
Sanne -
Sanne Nielsen
wij hebben op school eerst doormiddel van actief koolstof mengen met de urine de geur kleur en smaakstoffen aan de koolstof laten hechten. vervolgens hebben we het mengsel gefiltreerd zodat we een heldere kleurloze vloeistof overhielden. Deze vloeistof hebben we vervolgens ingedampt met een indamp opstelling en hielden een kleurloze heldere vloeistof over, maar hij stonk nog wel heel erg dus we hebben die vloeistof een aantal keren opnieuw met actief koolstof gemengd en gefiltreerd en ingedampt.
nu willen we een rondleiding op TU Delft omdat ik had gehoord van een student op die school dat daar een apparaat voor ruimtestadions aanwezig is om van urine en 100% drinkbaar water te maken. Hiervan willen we wat informatie opdoen voor ons profielwerkstuk en fotos erbij als dat kan. -
@sylab
Het is belangrijk om na te gaan wat de geur kan veroorzaken. Ik denk dat bacteriën een reden kan zijn. Bij zweet zijn bacterien namelijk de oorzaak van de 'zweetlucht'. Nou weet ik dat de meeste bacterien dood gaan rond de 45-50 graden. Dit zouden jullie kunnen testen in jullie onderzoek.Ik zal even kijken naar het zuiveren van urine tot drinkbaar water op de TU, maar als dit al jaren geleden is zal het moeilijk worden.
Groetjes,
Sanne -
@sylab
Ik kan jullie wellicht wel helpen, maar ik zou graag weten wat jullie zouden willen leren in de rondleiding. Welke specifieke vragen hebben jullie?Ik kan dan gerichter zoeken en het is natuurlijk de bedoeling dat er wat mee initiatief komt van jullie.
Groetjes,
Sanne -
Beste Sanne
Voor een schoolproject moet ik een experiment uitvoeren waar ik urine zuiver tot water. Zou ik enkele vraagjes mogen stellen?
Met vriendelijke groeten
Marie Crokaert -
Beste @mariecrok123,
Ik vervul nu de rol van Sanne in het PWS team. Je mag zeker enkele vragen stellen!
Groetjes,
Lisa