Pws Parfum
-
Hallo,
Voor ons profiel werkstuk hebben mijn partners en ik gekozen voor het onderwerp parfum. Het idee was om een parfum te maken waarbij we ons specifiek wilden richten op geurende esters. Hierbij hadden wij twee verschillende praktische onderdelen in gedachten, het maken van een eigen parfum in het lab van onze school en het onderzoeken van al bestaande parfums.
Voor dit tweede onderdeel hadden wij het idee om een of twee bekende luchtjes te gaan onderzoeken door middel van chromatografie om erachter te komen welke stoffen en in welke concentraties deze zich in het parfum bevinden. Wij hadden het idee om te gaan werken met een gaschromatograaf, wat een probleem zou zijn omdat wij op onze school niet beschikken over een gaschromatograaf. De vraag was dus of er op de TU Delft een GLC aanwezig is die wij zouden kunnen gebruiken, of of u misschien een andere manier zou weten om ons onderzoek uit te kunnen voeren.Alvast bedankt,
Dennis Karakus, Luigi Vitale en Daniël van der Spek -
@DennisKarakus
Beste Dennis, Luigi en Daniel,Helaas kan ik jullie niet helpen met gaschromatografie. Wij hebben wel een gaschromatograaf, maar vanwege de tijd en de kosten die erin gaan zitten bieden wij geen hulp hieraan voor scholieren.
Wellicht kan ik jullie wel helpen met nog een extra proef die jullie wel kunnen uitvoeren op school. Hiervoor zou ik wel wat extra achtergrond informatie nodig hebben van jullie PWS. Welke aspecten bekijken jullie allemaal?Met vriendelijke groeten,
Sanne