Afmetingen eigen model voor windtunnel
-
Beste TU-Delft
Een mede-leerling en ik hebben ons zojuist opgegeven voor de projectdag op 2-11.
Graag zou in ieder geval ik 2 profielen willen testen in de windtunnel. Naar aanleiding van de tekening in pdf vraag ik me een ding af.Welke afmetingen zijn geschikt voor de test.
Met vriendelijke groet,
Randy Cordewener -
Beste Randy,
De bouwhandleiding kun je vinden op deze website bij het praktische gedeelte van de vleugelprofielen workshop.
Ik hoop dat je hiermee uit komt, anders hoor ik het graag!
Cheers,
Hubert
-
Hallo,
Wij staan ingeschreven voor de workshop van 15 februari en zijn van plan 2 modellen mee te nemen
maar het word mij uit het document niet duidelijk wat nou precies de maximaal toegestane afmetingen zijn
(LxBxH).
Kun je dit misschien verduidelijken?Mvg,
Jop Vermeer
-
Beste Jop,
Alle restricties aan de afmetingen zijn in bovenstaande handleiding te vinden: de windtunnel werkt met een opstelling waarin een vleugelprofiel gemonteerd kan worden op een rechthoekige staaf. De breedte moet 600mm bedragen en de lengte 240mm. De dikte (ofwel, de hoogte) en de verdeling van de dikte kan je zelf bepalen, tot een maximum van 240mm.
Als je zelf een profiel gaat maken is het erg belangrijk dat de maten precies kloppen, vooral voor de bevestiging in de testopstelling. Zit je er te ver naast kan je je voorstellen dat alles ontzettend gaat wapperen in de wind, en dat willen we niet.
Dan is er nog een belangrijk punt: in je e-mail had je het over een hypothetische weerstandswaarde? De windtunnel is alleen met een sensor uitgerust die de liftkracht kan meten, er zijn dus geen meetwaarden voor de weerstand te verkrijgen uit de workshop.
Ik hoop dat jullie er zo uitkomen, anders hoor ik het graag!
Groetjes,
Joost