PWS vliegtuigmechanica
-
Beste Wouter,
Ik maak samen met mijn PWS partner een werkstuk over vliegtuigmechanica. Ons probleem is dat wij heel erg moeilijk aan de benodigde informatie kunnen komen. In de reguliere bibliotheken zijn weinig tot geen boeken te vinden. Daarom is onze vraag of jij of iemand anders, ons een keer kan ontvangen op de universiteit en ons dan kunt helpen wat informatie over bepaalde onderwerpen, waar jij als luchtvaarttechnicksstudent Vast wel wat boeken of casussen over hebt.
Graag hoor ik wat van je terug!
Groetjes, Rosanne -
Hallo Rosanne,
Op dit moment zit Wouter in Mexico en kan hij je niet direct begeleiden bij deze vraag. Hij is onze student Lucht- en Ruimtevaart en beschikt dus over de meeste kennis wat betreft dit onderwerp. Volgende week is hij terug en kan hij naar je vraag kijken.
De vraag die je stelt, is nu nog erg breed. Heb je al een pws-opzet met hoofd- en deelvragen? Het helpt goed als je wat meer randvoorwaarden hebt bij het zoeken - vliegtuigmechanica in het algemeen is nu nog te breed denk ik. Misschien kun je je hoofd- en deelvragen onder elkaar zetten? Dan kunnen we je beter helpen.
Groet,
Noor -
Hallo Wouter,
Om in te gaan op de vorige opmerking van Noor wil ik hierbij de belangrijkste punten benoemen waar wij op vastlopen. Hopelijk kunnen wij dan een keer langskomen om daar wat meer informatie over in te winnen.
- Ons onderzoek gaat over de meest geschikte vleugelvorm om een minimale wrijvingskracht te hebben. Onze vraag is wat aerodynamica voor verband heeft met de vorm van de vleugel, en hoe wij het beste ons onderzoek kunnen opstellen?
- Verder hebben wij een deelvraag over de 'coffin corner' en wat dit te maken heeft met de maximum snelheid van het vliegtuig. Wij kunnen op internet bijna niets hierover vinden wat bruikbaar is voor ons onderzoek, en verder zijn deze onderwerpen niet te vinden in de reguliere bibliotheken.
Graag hoor ik van je wat er mogelijk zou kunnen zijn!
Groetjes,
Rosanne -
Beste Rosanne,
Ik heb je vraag over informatie in dit topic beantwoord:
http://profielwerkstuk.tudelft.nl/forum/viewtopic.php?pid=6313#p6313
Het antwoord op de vraag over de coffin corner kan je wellicht hier vinden:
https://en.wikipedia.org/wiki/Coffin_corner_(aerodynamics)Laat maar weten als je naar aanleiding hiervan nog vragen hebt!
Grt. Wouter